• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022720131
  • خبرنگار : 50618

ایران قوی، مازندران سربلند

ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شد

ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شد

ایسنا/مازندران رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: در برنامه هفتم توسعه ساخت ۲۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ‌مقیاس با همین رویکرد در نظر گرفته شده که تلاش می‌کنیم با جذب مشارکت‌های محلی و بهره‌گیری از توان خیران مدرسه‌ساز گام‌های مناسبی در مسیر تحقق این هدف در دولت مردمی برداریم.

حمیدرضا خان محمدی امروز، ۲۷ اردیبهشت در حاشیه افتتاح مدرسه مرحوم اصغرزاده روستای خرما کلا قائمشهر با بیان این‌که مدرسه خرماکلا یکی از طرح‌های شاخص و تحول‌آفرین مدرسه‌سازی کشور به شمار می‌آید، اظهار کرد: این مدرسه با رویکردی متفاوت در طراحی و برنامه‌ریزی‌های جنبی آموزشی ساخته شده و یکی از طرح‌های تحولی در حوزه مدرسه‌سازی محسوب می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم، بیان کرد: تاکید ما در دولت مردمی بر این است که مدرسه‌ها باید کانون تحول و پیشرفت جامعه پیرامونی باشند. بر همین اساس معتقدیم که در ساخت مدارس جدید باید نگاه متفاوتی داشته باشیم که همین نگرش در ساخت مدرسه مرحوم اصغرزاده خرماکلا به کار رفته است.

ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شد

این مسئول، تصریح کرد: مدرسه خرماکلای قائمشهر با رویکرد تبدیل شدن مدرسه به کانون تحول و پیشرفت روستا ساخته شده و مرکزیت توسعه و پیشرفت روستا برای آینده به حساب می‌آید. این مدرسه می‌تواند الگویی برای مدرسه‌سازی در کشور باشد و امیدواریم تعداد این فضاهای آموزشی با کمک مردم افزایش یابد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: در سند تحول آموزش و پرورش به مبانی مهمی از جمله مشارکت جامعه محلی و ایفای نقش مسئولانه در بسترسازی و پشتیبانی از جریان تربیت، تقویت نگاه مدرسه با محوریت توسعه محلی، تنوع‌بخشی به موقعیت‌ها و فراهم کردن فرصت‌های تربیتی مضاعف، امکان بهره‌گیری از فرصت‌ها و زمینه‌های دیگر اجتماعی با نگاه ترکیبی به مدرسه و تبدیل شدن مدرسه به نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی و پیشرفت کشور توجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha