• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022720133
  • خبرنگار : 50294

فرماندار مریوان گفت:

مریوان ذخیرەگاە فرهنگی استان کردستان است

مریوان ذخیرەگاە فرهنگی استان کردستان است

ایسنا/کردستان فرماندار مریوان گفت: مریوان ذخیرەگاە فرهنگی استان کردستان است.

اسماعیل احمدی امروز (۲۷ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانە اظهار کرد: شهر مریوان تنها روی کاغذ یک شهر است اما وقتی در موقعیت آن قرار می‌گیرید خواهید دید کە دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است.

وی عنوان کرد: مریوان بە لحاظ اجتماع ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف جزء شهرهای استثنایی کشور است.

احمدی مریوان را بە لحاظ معرفی ظرفیت‌ها بە پنج شاخص تقسیم کرد و افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان مرزی بودن آن است و در حال حاضر پایانە مرزی باشماق جزو پایانەهای رسمی کشور است.

وی ادامە داد: مریوان بە لحاظ رنکینگ‌های ترانزیتی گمرک رتبە دوم و در بین مرزهای خشکی کشور جزو اولین مرزهای مبادلات تجاری کشور است.

احمدی بیان کرد: همچنین از لحاظ کشاورزی مریوان جزو شهرهای خاص استان و منطقە است و تقریبا میتوان گفت کە اراضی مریوان همگی درجە یک و درجە دو است.

وی اظهار کرد: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مریوان تماما درجە یک و دو است.

احمدی اضافە کرد: بزرگترین مجتمع بخش خصوصی پنج هزار راسی دامداری کشور در مریوان قرار دارد.

وی بە وجود انواع گردشگری در شهرستان مریوان اشارە کرد و ادامە داد: گردشگری طبیعی، مذهبی، کشاورزی، ورزشی، کاروان راهیان نور، فرهنگی همگی در مریوان مصداق دارد.

احمدی اظهار کرد: مریوان یکی از مناطق هدف کاروان راهیان نور است کە برای سومین سال متوالی میزبان کاروان اربعین حسینی خواهد بود.

فرماندار مریوان عنوان کرد: دریاچە زریوار یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم شهرستان مریوان است کە می‌توان گفت از ارزش اقتصادی، هویتی و فرهنگی برخوردار است.

وی مریوان را ذخیرەگاە ماموستایان دانست و ادامە داد: مریوان از دیرباز بە دلیل دو ویژگی مهم از جملە دارالعباد و دارالعلما قم کردستان شناختە شدە است.

احمدی اظهار کرد: همچنین مریوان را بە لحاظ هزار شهید بومی بە عنوان مشهد کردستان می‌شناسند.

وی بیان کرد: باهمە این تفاسیر و با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم انگونە کە شاید و باید از ظرفیت‌های خود بهرە نبردە است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha