• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403022720162
  • خبرنگار : 90047

اعزام تنها یک جودوکار نابینا و کم بینا به گرندپری گرجستان؛

امتناع دو جودوکار پارالمپیکی از حضور در گرند پری گرجستان/ مظلومی: باید پاسخگو باشند

امتناع دو جودوکار پارالمپیکی از حضور در گرند پری گرجستان/ مظلومی: باید پاسخگو باشند

مسابقات گرندپری جودو نابینایان و کم بینایان در حالی از روز شنبه ۲۹ اردیبهشت در گرجستان برگزار می‌شود که دو جودوکار پارالمپیکی از شرکت در این مسابقات امتناع کردند.

محمدرضا مظلومی در گفت و گو با ایسنا،‌ درباره علت اعزام نشدن وحید نوری و میثم بنی طبا دو جودوکار پارالمپیکی به این مسابقات اظهار کرد: این دو جودوکار از یک طرف به دلیل عدم حضور در اردوهای تیم ملی و از سوی دیگر می‌گویند که کادر فنی جودو نابینایان و کم بینایان باید طبق نظر ما انتخابات شود و آن کسی که ما می‌گوییم باید سرمربی و مربی جودوکاران باشند و این خارج از عرف است.

وی گفت: حتی برای تغییر کادر فنی پیش کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک رفتند که او نیز در جواب این دو جودوکار گفته بود که چارچوب ما براساس همان کادر فنی قبلی است. در نتیجه وحید نوری و میثم بنی‌طبا بعد از این جلسه تهدید کردند که اگر کادر فنی طبق آن چیزی که ما می گوییم نباشد به گرجستان نمی رویم، در حالی که ما برای این دو جودوکار بلیت تهیه کرده بودیم، هزینه ی سفر آن‌ها را داده بودیم و تمام اقدامات لازم برای اعزام انجام شده بود.

مظلومی با بیان این که این دو جودوکار باید پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: کار ورزشکار ورزش است و نباید در این گونه مسائل دخالتی داشته باشد. متاسفانه جاها تغییر پیدا کرده و ورزشکار می خواهد جای مسوول تصمیم گیرنده باشد.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: در حال حاضر تنها موسی غلامی به همراه فرهاد معابی عازم این تورنمنت شده است، البته چون قرار بود یکی از گلبالیست‌ها نیز در گرجستان کلاس بندی پزشکی شود وی نیز همراه یکی از مربیان به گرجستان رفته است.

وی درباره وضعیت موسی غلامی بعد از عمل جراحی پایش و این که شرایط حضور در این تورنمنت را دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: غلامی در حال حاضر رنکینگ پنجم جهان را دارد و چون سهمیه پارالمپیک را کسب کرده است تنها برای ارتقای رنکینگ خود عازم این مسابقات شد، اگر با قرعه خوبی مواجه شود که به ارتقای رنکینگ او کمک کند در مسابقات شرکت خواهد کرد در غیر این صورت به دلیل عمل جراحی که روی پایش انجام داده و همچنین برای که دچار افت رنکینگ نشود تا سهمیه را از دست ندهد این احتمال وجود دارد که در گرندپری شرکت نکند.

مظلومی گفت: این تورنمنت آخرین مسابقه کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در جودو نابینایان و کم بینایان است و رنکینگ اول تا هفتم جهان حق شرکت در پارالمپیک را دارند، بنابراین بعد از ارزیابی حریفان غلامی در گرجستان تصمیم خواهیم گرفت در مسابقه شرکت کند یا خیر؟

وی ادامه داد: وحید نوری رنکینگ دوم جهان و بنی طبا رنکینگ چهارم جهان را دارد و تصمیم داشتیم با اعزام این دو نفر به گرجستان رنکینگ آن ها را ارتقاء دهیم، حال با غیبت این دو جودوکار در گرندپری رنکینگ آن‌ها افت پیدا خواهد کرد که این مساله در پارالمپیک پاریس به ضرر ابن دو جودوکار خواهد بود.

مظلومی اظهار کرد: تعیین کادر فنی با نظر فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک است و ورزشکار نمی‌تواند نظر خود را تحمیل کند. وقتی کمیته ملی پارالمپیک بر روی کادر فنی پیشین نظر مثبتی دارد ورزشکار نمی تواند با نظر خود خواستار تغییر کادر فنی باشد این دو ورزشکار باید به‌ خاطر نرفتن به این تورنمنت پاسخگو باشند و ما طبق چارچوب با این دو ورزشکار برخورد خواهیم کرد. آیا درست است ورزشکار درباره کادر فنی نظر نهایی را بدهد.
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: یوسف زده مربی موفقی در جودو نابینایان و کم بینایان است البته هنوز وضعیت کادر فنی جودو برای پارالمپیک مشخص نیست و ما به این دو جودوکار گفته بودیم بعد از گرجستان وضعیت کادر فنی برای پارالمپیک مشخص خواهد شد، اما این دو جودوکار اصرار داشتند که یوسف زاده (سرمربی) و امینی ( رئیس انجمن) باید عوض شوند. این دو ورزشکار به ما خط و نشان می‌کشند و این خارج از قانون  است.

وی در پاسخ به این پرسش که امکان دارد این دو جودوکار حتی به پاریس هم اعزام نشوند، گفت: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست، اما این که خارج از چارچوب می خواهند حرکت کنند، شدنی نیست و در این زمینه باید فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تصمیم گیرنده باشد که چه کسانی به عنوان کادر فنی جودو نابینایان و کم بینایان انتخاب شوند. ورزشکار اگر اعتراضی دارد بررسی می شود اما این که بخواهند خارج از قوانین و مقررات عمل کنند، درست نیست و باید پاسخگو باشند که چرا بعد از این همه هزینه از رفتن به این سفر امتناع کردند و حتی تلفن های خود را خاموش کردند.

وی خاطرنشان کرد: یوسف زاده یکی از برندهای جودو در این کشور است و افتخارات زیادی توسط او کسب کردیم.
مظلومی در پاسخ به این پرسش که آیا غلامی با توجه به عمل جراحی که روی پایش انجام داده شرایط مسابفه دادن را دارد یا خیر؟ تصریح کرد: وی چون پایش را عمل کرده پزشک معالجش گفته بهتر از یک ماه دیگر در مسابقات شرکت کند تا رباط صلیبی پاره نکند، اگر در جریان مسابقات رنکینگ او جابجا نشود مسابقه نمی دهد در غیر این صورت باید مسابقه بدهد تا پارالمپیک را از دست ندهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha