• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022720193
  • خبرنگار : 50618

استاندار مازندران:

استان مازندران به نقطه اتکا کشور در پیشرفت تبدیل شود

استان مازندران به نقطه اتکا کشور در پیشرفت تبدیل شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: استان مازندران نقطه تنفس کشور است اما باید به نقطه اتکا کشور در پیشرفت تغییر کند.

یوسف نوری ۲۷ اردیبهشت در جلسه شورای اداری که با حضور هیات دولت در سالن همایش‌های الغدیر سپاه کربلا برگزار شد ضمن خیرمقدم به رییس‌جمهوری، وزرا و نمایندگان استان گفت: امیدوارم این سفر نیز دستاورد درخشانی برای این دیار زرخیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم این دیار پیشرو در نهضت مشروطیت بودند و در تمام عرصه‌ها بر مدار ولایت حرکت کردند، به‌ویژه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که بیش از ۱۰هزار ۴۰۰ شهید به این خاک دادند، افزود: مردمان مازندران صاحبان حرف و حافظان قطب امنیت غذایی کشور هستند.

نوری با بیان اینکه علمای عرفان و بزرگان در این دیار سربرافراشتند و در دنیا نمونه شدند، تصریح کرد: جوانان این استان بیش از ۳۴ مدال بین‌المللی کسب کردند، ورزشکارانی که به اندازه چندین کشور ۳۳ مدال المپیک و پارالمپیک به ارمغان آوردند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در سفر نخست رئیس جمهور به مازندران ۱۷۶ مصوبه داشتیم که ۱۹ حوزه از کشاورزی تا فرهنگ اجرا شد، اظهار کرد: در بخش تسهیلات ما ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات مان صد در صد با همکاری بانک‌ها جذب شد.

این مسئول افزود: در بخش مصوبات که ۱۷ هزار همت بود، ۷۱ درصد آن قطعی شد و اگر مصوبه‌ای انجام نشد که به دلیل عدم‌فروش اموال یا صدور مجوزها بود، در جریان نظام اداری در شرف تحقق است.

یوسف نوری با اعلام اینکه ۶۰ هزار اشتغال با ۱۲۸ درصد رشد، ۵ هزار هکتار آبگیری تالاب میانکاله، رشد ۱۰ برابری تولید کاغذ، تعیین ۱۴ آبان به‌عنوان روز مازندران، ابلاغ منطقه آزاد تجاری بخشی از این مصوبات بود، خاطرنشان کرد: رتبه اول تولید برنج، کیوی، مرکبات، ماهیان پرورشی، ماهی در قفس، رتبه دوم در سایر محصولات کشاورزی، تولید نهال زیتون و کلزا و غیره در این استان داریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین ظرفیت استان منابع استانی است، گفت: دانشگاه‌های استان در رنکینگ جهانی جایگاه مناسبی دارند و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به ان شود.

این مسئول افزود: استان مازندران نقطه تنفس کشور است اما باید به نقطه اتکا کشور در پیشرفت تغییر کند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های استان نیازمند توجه بیشتر است. در این سفر و بازدیدهای آن اعتبارات خوبی برای ترمیم زیرساخت‌ها دیده شد اما باز هم نیازمند نگاه ویژه است.

نوری با اعلام اینکه امروز برای تامین برنج ‌که دغدغه مردم است دستور دادید سیاست زنجیره برنج توسط سه استان شمالی تدوین و ابلاغ شود تا مبادا در زمان عرضه محصول اسیبی متوجه کشاورزان شود، گفت: استفاده از ظرفیت استان در حوزه گردشگری و زیارت ثامن‌الحجج در این استان باتوجه به این که دروازه خراسان هستیم باید توجه شود.

وی با بیان اینکه به دستور رئیس جمهوری ظرفیت باغ‌موزه دفاع مقدس مازندران باید الگوی دیگر استان‌ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این استان در حوزه احیا کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی براساس آمار ثبتی ۳۹۵ واحد تولیدی را احیا کرده که نمونه‌های موفق آن در نمایشگاه امروز حضور داشتند، امیدواریم از ظرفیت هیات دولت برای صدور مصوبات استان بهره‌مند شویم.

استاندار مازندران تصریح کرد: در بحث مجوزها باتوجه به کوریدور بودن استان و بهره‌گیری از تسهیلات ۴۰ درصدی ارزی و برخی موارد دیگر، مازندران در بخش بین المللی باید تقویت و بستر برای حضور افراد توانمند از دیگر استان‌ها و کشورها فراهم  شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha