• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022720205
  • خبرنگار : 50618

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مدیریت برنج و مرکبات به استانداران واگذار شود

مدیریت برنج و مرکبات به استانداران واگذار شود

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه منابع‌طبیعی با استناد به عکس‌های هوایی اقدام به خلع‌ید کشاورزان کرده و آب‌منطقه ای بستر حریم رودخانه‌ها را گسترش داده و به دنبال دریافت سند در این حوزه است که به کشاورز به لحاظ سند و محصول آسیب وارد می‌کند، گفت: وزارت کشاورزی باید بهره‌وری را ارتقا دهد، سدهای نیمه‌تمام گلورد و زارم‌رود به اتمام برسد و مدیریت برنج و مرکبات به استانداران داده شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ۲۷ اردیبهشت در جلسه شورای اداری استان که در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد در جمع هیات دولت، اظهار کرد: سابقه مازندران نخستین حکومت علویان است و در انقلاب نیز نقش برجسته‌ای داشت.

وی افزود: همین که در این دولت ۹ هزار واحد تولیدی راکد صنعتی احیا و امروز جشن گرفته شد، نشان از همت این دولت دارد.‌

نماینده ولی‌فقیه در مازندران درباره برخی از مشکلات استان اظهار کرد: جای دلسوزی دارد که ظرفیت کشاورزی استان با شگردها و ارز فسادآور و فساد دلالان بپوسد.

این مسئول با بیان اینکه منابع‌طبیعی با استناد به عکس‌های هوایی اقدام به خلع‌ید کشاورزان کرده و آب‌منطقه ای بستر حریم رودخانه‌ها را گسترش داده و به دنبال دریافت سند در این حوزه است که به کشاورز به لحاظ سند و محصول آسیب وارد می‌کند، خاطر نشان کرد: دولت باید قیمت تمام‌شده برنج را اعلام کند تا مایه قیمت مشخص شود، وزارت کشاورزی باید بهره‌وری را ارتقا دهد، سدهای نیمه‌تمام گلورد و زارم‌رود به اتمام برسد، حمایت‌ها به‌موقع به دست کشاورز برسد و مدیریت برنج و مرکبات به استانداران داده شود.

امام جمعه ساری به معضل فاجعه پسماند در مازندران اشاره کرد و گفت: برای موضوع پسماند مازندران در برخی نقاط از تعدد مدیریت رنج می‌برد.

آیت الله محمدی لائینی، مونوریل را برای دسترسی به غرب استان واجب دانست و افزود: لازم است به مازندران یکپارچه بی‌اندیشیم.

وی مشکل جمعیت در مازندران را جدی اعلام کرد و گفت:  ۱۳۴ پروژه نیمه‌تمام از آزادراه مرزن‌اباد تا فرسودگی جاده‌ها و باغ‌موزه نیمه‌کاره داریم که باید تمام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه تامین اب‌خنک‌کن نیروگاه نکا از واجبات است تا با تامین اعتبار به این نیروگاه اسیبی نرسد، تصریح کرد: مسائل فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارند و باید با رویکرد خدایی و آموزه‌های قران جامعه رنگ نعمت‌های خدا را ببیند.

این مسئول باغ موزه دفاع‌ مقدس را چشم و چراغ خانواده شهدا عنوان کرد و گفت: این پروژه فرهنگی باید به اتمام برسد، ۲۲ شهرداری داریم و هر کدام با اختصاص نیم درصد از درامدشان کمک کنند تا مازندران در برخورداری از موزه دفاع مقدس بدرخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha