• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022820259
  • خبرنگار : 50649

استاندار فارس مطرح کرد

تلاش دولت برای آموزش ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها

تلاش دولت برای آموزش ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها

ایسنا/فارس استاندار فارس از عزم دولت سیزدهم برای آموزش حداقل ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها خبر داد تا آینده شغلی آنان تأمین باشد.

محمدهادی ایمانیه شامگاه پنج‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان فارس با بیان اینکه ثروت، دارایی و فرزندان از نظر قرآن کریم زینت‌بخش حیات دنیایی هستند، اظهار کرد: آنچه همواره از خیرین شاهد بودیم این است که با گذشت از دارایی و اموال خود باقیات و صالحات، برای خود برجای گذاشته‌اند.

استاندار فارس تصریح کرد: دولت بنا دارد حداقل ۵۰ درصد از دانش‌آموزان، در هنرستان‌ها آموزش ببینند تا شغل و آینده کاری آن‌ها تامین باشد. برای تحقق این موضوع نیاز به به‌روزرسانی و تامین تجهیزات هنرستان‌ها داریم و در این عرصه نیاز به مشارکت و همراهی خیران داریم.

وی با بیان اینکه برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در شیراز دولت ۵۰ درصد هزینه را تامین می‌کند. ۲ قطعه زمین مناسب نیز برای این مرکز عالی پیش‌بینی شده است، از خیران خواست تا در تکمیل این طرح مشارکت کنند تا در امر آموزش معلمان که در نهایت منجر به آموزش و پرورش فرزندانی شایسته خواهد شد، تسهیل ایجاد شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس همچنین خواستار ورود و مشارکت‌ خیرین برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه مدارس شد و گفت: در تکمیل مدارس نیمه تمام به یاری دولت بشتابید تا با بهره‌برداری از این اماکن آموزشی کمبودهای کلاس درس، کاهش یابد.

ایمانیه همچنین خواستار توجه خیرین مدرسه‌ساز به مدارس ویژه کودکان خاص شد و در ادامه افزود: ساختن مدرسه و تجهیز آن ارزشمند، شایسته تقدیر و مهم است اما اداره و تامین نیازهای آن نیز باید مورد توجه باشد؛ همانند موقوفات حوزه سلامت، برای اداره مدارس به‌صورت هیات امنایی مشارکت داشته باشید؛ دولت نیز به هیات امناء مدارس اختیار می‌دهد و به آن توجه ویژه دارد.

استاندار فارس در پایان سخنان خود خطاب به خیرین گفت: مدیریت ارشد و همه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در استان فارس، همیشه و برای هر اموری در کنار خیرین خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha