• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022820311
  • خبرنگار : 50177

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان خبر داد:

کسب رتبه برتر خانه فناور و محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان در کشور

کسب  رتبه برتر خانه فناور و محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان در کشور

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی استان رتبه برتر خانه‌های محیط زیست لرستان را در اولین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور کسب کرد.

امین آزادبخت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم‌اکنون در لرستان ۶۰۰ خانه محیط زیست وجود دارد.

وی اضافه کرد: خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان رتبه برتر خانه‌های محیط زیست لرستان را در اولین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور کسب کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: وجه تمایز خانه محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان در این است که این خانه فناور بوده و بیشتر به مباحث علمی و دستاوردهای محیط‌زیست می‌پردازد؛ درحالیکه سایر خانه‌های محیط زیست استان مباحث ترویجی محیط زیست را پیگیری می‌کنند.

آزادبخت از راه‌اندازی دبیرخانه پژوهشی فناوری استان خبر داد و با بیان اینکه این دبیرخانه در اختیار خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: برای اولین بار بیش از ۵۰ طرح فناورانه زیست محیطی دریافت شده و در شورای پژوهش محیط زیست استان پس از داوری تعدادی از آنها به تصویب رسیده است.

مدیر اجرایی خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: مهمترین طرحی که در شورای پژوهش محیط زیست لرستان به تصویب رسیده " بازیافت زباله الکترونیک و پلیمر سبز" است که برای تامین اعتبار به محیط زیست کشور معرفی شده تا از صندوق ملی محیط زیست تامین اعتبار شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از سه عنوان کتاب با عناوین مسائل زیست محیطی، آب و هوا و گیاهان دارویی از طریق خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان چاپ شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ عنوان کارگاه علمی و تخصصی محیط زیست برای دانشجویان و جامعه دانشگاهی نیز در این خانه برگزار و همچنین کشت و فناوری گیاهان دارویی نیز پیگیری شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha