• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022820347
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

معلمان باید در بحث آموزشی به روز باشند

معلمان باید در بحث آموزشی به روز باشند

ایسنا/سیستان و بلوچستان با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش نشست همفکری شورای معاونین اداره کل و شورای معاونان شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان با رویکرد بررسی برنامه‌ها و شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی برگزار شد.

باقرزاده مشاور وزیر در این نشست با اشاره به مفاهیم مندرج در آموزش و پرورش نوین اظهار کرد: در مفهوم هنر معلمی و توانمندی معلمان باید در بحث آموزشی به روز باشند؛ معلم، قدرت خلاقیت رشد دانش آموز به عنوان یادگیرنده را خواهد داشت.

وی گفت: فرصت بی‌بدیل در نزد معلمان از حیث در اختیار داشتن دانش آموزان، مولفه‌ای مهم است و معلم باید بتواند از زمان در اختیار خودش بهره‌گیری کند.

باقرزاده بیان کرد: در مفهوم سنجش و ارزشیابی هر چیزی باید قابل اندازه‌گیری باشد تا مدیریت شود و سنجش تمام ساحتی و ارزش گذاری برای یادگیری کامل دانش آموز اتفاق افتد.

مشاور وزیر ادامه داد: در مفهوم پرورش استعدادها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، افراد باید بتوانند در دوره تحصیل خود یک مهارت را فرا گرفته و در زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در مفهوم استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش زمان آموزش که مترتب بر آن است در حقیقت در کلاس معکوس آموزش رسمی بیرون از فضای کلاس اتفاق می‌افتد و در کلاس درس، تعمیق و تکمیل یادگیری رقم می‌خورد.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم تعامل، همفکری و بهره‌گیری از خرد جمعی در برگزاری صحیح فرایند امتحانات و بهره‌گیری از نتایج آزمون‌ها در مسیر اهداف آموزشی، پروژه مهر را ابر پروژه‌ای عنوان کرد که قلب این پروژه ساماندهی صحیح و مطلوب نیروی انسانی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در ساماندهی نیروی انسانی چهار مولفه تاثیرگذار نقش آفرینی می‌کنند که باید مهم قلمداد شوند و آن عبارتند از کنترل نیاز واقعی، کنترل موجودی واقعی، مدیریت تخصیص موجودی به نیاز و هنر مدیریت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با تشریح و تبیین برنامه‌ها، فعالیت‌ها و شاخص‌های آموزشی، تربیتی، نیروی انسانی و فضاها اظهار داشت: از اولویت‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس است.

وی افزود: در راستای تحقق این مؤلفه مقرر گردیده خیرین مدرسه یار در قالب گروه‌های علمی جهادی به مقوله توانمندسازی و تربیت مدرسان میانی در مناطق و شهرستان‌ها بپردازند و پس از آن دیگر معلمان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

بروشکی گفت: در استان سیستان و بلوچستان یک جریان وفاق و همدلی با نگاه بلند مسئولین ستادی اعم از نماینده ولی فقیه، استاندار و دیگر مجموعه‌ها با آموزش و پرورش ایجاد شده و نتایج خوبی را نیز تاکنون در بر داشته است.

وی با اشاره به معضل بازماندگان و تارکان تحصیل در استان خاطرنشان کرد: توسعه مدارس شبانه روزی، مراکز مهارتی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، ارتقاء طرح روستا مرکزی و بهره‌گیری از طرح آموزش از راه دور می‌تواند در مسیر کاهش آمار بازمانده از تحصیل و جذب حداکثری آنان کمک و شایانی نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha