• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022820409
  • خبرنگار : 50040

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

ایران چهارمین تولیدکننده کیوی جهان

ایران چهارمین تولیدکننده کیوی جهان

ایسنا/گیلان معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، گیلان و مازندران را قطب تولید کیوی در کشور دانست و اظهار کرد: ایران چهارمین تولیدکننده کیوی جهان با تولید ۴۴۰ هزا تنی است.

محمدمهدی برومندی امروز، ۲۸ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از کارخانجات چای شهرستان رودسر، با بیان اینکه قیمت هر کیلو برگ سبز در ابتدای دولت سیزدهم ۶۵۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید، اظهار کرد: شاهد افزایش بیش از ۳۰ درصدی قیمت برگ سبز معادل ۱۸ هزار تومان در سال جاری هستیم و خوشبختانه کلیه مطالبات سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور نسبت به کشاورزان، افزود: در استان گیلان ۵۰ هزار خانوار به طور مستقیم از صنعت چای ارتزاق می کنند و لذا با پیگیری های قوی استاندار گیلان شاهد اعمال قیمت خرید برگ سبز هستیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به طور متوسط در سال های گذشته بین ۶۵ تا ۸۰ هزار تن واردات چای خشک خارجی داشتیم، اضافه کرد: سال گذشته برای نخستین بار ۴۲ هزار تن وارد کردیم که به تولید داخل کمک کرد.

برومندی از دیگر اقدامات مثبت وزارت جهاد کشاورزی با همکاری استاندار گیلان را الزام خرید چای تولید داخل توسط تجار دانست و گفت: کلیه واردکنندگان ملزم شدند که برای واردات، چای داخلی را خریداری کنند، یعنی به ازای هر یک کیلو خرید چای خشک داخلی، مجوز واردات دو کیلو چای خشک خارجی را گرفتند.

وی با بیان اینکه شاهد خروج ۱۲ هزار تن چای خشک ایرانی از کارخانجات بودیم، عنوان کرد: اکنون کارخانجات آماده خرید برگ سبز هستند و این حمایت ها تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به حمایت استاندار گیلان از بخش کشاورزی به ویژه باغبانی، یادآور شد: باغبانی فقط مربوط به چای نیست و در حوزه کیوی نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی دو استان شمالی را قطب تولید کیوی در کشور دانست و اظهار کرد: ایران چهارمین تولیدکننده کیوی جهان با تولید ۴۴۰ هزا تنی است.

برومندی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ شاهد خرید ۳۰۰۰ میلیارد تومانی کیوی بودیم که با سیاستگذاری دقیق در حوزه صادرات و بازار رسانی محصول به ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید؛ این افزایش تولید را در سایر محصولات کشاورزی نیز شاهد هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha