• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403022820418
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

حج امسال نماد عینی و تاریخ ساز برائت از استکبار جهانی است

حج امسال نماد عینی و تاریخ ساز برائت از استکبار جهانی است

ایسنا/قم امام جمعه قم گفت: امیدواریم حج امسال نماد عینی ، برجسته و تاریخ ساز برائت از استکبار جهانی و رژیم صهیونیسم خبیث باشد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: دهه کرامت فرصتی برای بازخوانی وظایف ما نسبت به اهل بیت(ع) است؛ به خصوص نسبت به آنچه خداوند متعال و پیامبر(ص) می‌فرمایند: «قل لا اسئلکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی»؛ انجام این تکلیف الهی به مقدماتی نیاز دارد.

وی ادامه داد: شناخت بهتر و بیشتر نسبت به اهل بیت و جایگاه رفیع آن‌ها به دور از افراط و تفریط، آگاهی نسبت به ماموریت آن‌ها، التزام عملی به امر و نهی آن‌ها و معرفی ائمه و معارف آن ها به دیگران، از وظایف ما نسبت به اهل‌بیت(ع) است.

امام جمعه قم گفت: انسان زمانی که به کسی مودت دارد به کلام و هدف او احترام می‌گذارد؛ همانطور که امام رضا(ع) می‌فرماید: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا»؛ خداوند رحمت کند آن بنده‌ای که امر ما را زنده کند، و در پاسخ به چگونگی آن می‌فرماید: علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.

نماینده ولی فقیه در قم اظهار کرد: نمونه این انجام وظیفه در عصر ما ارسال نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی است که آثار و برکات آن‌ را امروز می‌بینیم؛ در حقیقت رهبر معظم انقلاب با درک صحیح از شرایط اسفبار غرب راهی را پیش پای جوانان کشورهای اروپایی گذاشتند که از آن طریق به سمت اسلام حقیقی و اهداف الهی راهنمایی شوند البته اولین گام برای بیداری شوریدن علیه نظام استکباری بود که این روزها محقق شده است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: اگر بخواهیم صرفاً به اظهار دوستی اهل‌بیت(ع) اکتفا نکرده باشیم و حق مودت را عملاً ادا کنیم باید به این نکات اهتمام جدی داشته باشیم و در این صورت حقیقتاً دهه کرامت را پاس‌داشتیم.

امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج در مورد جایگاه حج امسال به نکات مهمی اشاره کردند، مهم ترین فراز بیانات ایشان این بود که فرمودند؛ حج امسال حج برائت است، آنچه امروز در غزه اتفاق افتاده شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نقطه عطف جنگ ۸ ساله دفاع مقدس بود، تاکید کرد: فتح خرمشهر تنها فتح خاک و شهر نبود بلکه فتح ارزش‌ها بود؛ باید تجربیات و آموزه‌های جنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد و از شور به شعور رسید.

امام جمعه قم تصریح کرد: عملیات فتح خرمشهر در چهار مرحله انجام شد و رزمندگان با تکیه بر اعتماد به خداوند با حداقل امکانات بزرگترین پیروزی را بدست آوردند؛ فتح خرمشهر از دو جهت حائز اهمیت بود نخست اینکه با این پیروزی جنگ وارد مرحله نوینی شد و دیگر اینکه فتح خرمشهر باعث شد آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله به موضع دفاع بیفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha