• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022820419
  • خبرنگار : 50441

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس:

صدور هشدار نارنجی برای جنوب شرق فارس / مرخصی‌ها لغو شده است

صدور هشدار نارنجی برای جنوب شرق فارس / مرخصی‌ها لغو شده است

ایسنا/فارس به گفته سرپرست مدیریت بحران استانداری فارس، بارش‌های اخیر استان اتفاق خاصی را در پی نداشته است اما هشدار نارنجی امروز، ۲۸ اردیبهشت برای جنوب شرق استان صادر شده است و دست‌اندرکاران در آماده باش کامل هستند.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:  شاهد بارندگی خوبی در سطح استان بوده‌ایم که بیشترین بارش مربوط به شهرستان سپیدان با ۲۵ میلی‌متر است و در نورآباد و شیراز هم به ترتیب ۱۳ و ۱۰ میلی‌متر بارندگی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز، ۲۸ اردیبهشت در در جنوب شرق استان، از جمله در شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان فعالیت دارد، گفت: این سامانه غیرقابل پیش‌بینی است. یعنی ممکن است چند دقیقه ابرها به یکدیگر پیوسته شوند و بارندگی شدیدی رقم بخورد. به‌همین جهت وضعیت نارنجی اعلام کرده‌ایم و فرمانداران این شهرستان‌ها در حالت آماده باش هستند، ستاد مدیریت بحران در عرصه حضور دارد، مرخصی‌ها لغو است و همه در محل کارشان هستند.

غلامی افزود: این هشدار داده شده است که مردم در مسیل‌ها اتراق نکنند. نگاه به آسمان کردن و با توجه به آن تصمیم گرفتن، کار بسیار اشتباهی است. چون ممکن است جایی که نشسته‌اید هوا صاف و آفتاب بدرخشد اما در ۳۰ کیلومتری حجم عظیمی از بارش اتفاق بیفتد که سیل برق‌آسایی در پی داشته باشد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه تمامی راه‌های استان باز است، در خصوص خسارات احتمالی محصولات کشاورزی گفت: اگر جایی خسارت ببیند، در لحظه خسارت برآورد نمی‌شود. منابع محلی باید گزارش دهند، نیروهای تخصصی، جهاد کشاورزی، امور عشایر برآورد کنند، ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان تایید کند و در نهایت به ستاد مدیریت بحران استانداری اعلام کنند که این روند چند روز طول می‌کشد. تا کنون خسارت خاصی گزارش نشده است اما ممکن است مقداری محصولات کشاورزی از بین رفته باشد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی از رخ دادن حادثه‌ای ناگوار در محور شیراز به سروستان خبر داد و گفت: این حادثه دیشب، ۲۷ اردیبهشت در نزدیکی‌های بخش کوهنجان رخ داد که طی آن متاسفانه ۳ نفر از کارکنان راهداری سروستان که همگی اهل کوهنجان بودند به‌همراه یک نفر راننده خودروی نیسان، جان خود را از دست دادند.

غلامی در پایان گفت: حادثه دردناکی بود که برای کارکنانی که در حال امدادرسانی بودند اتفاق افتاد و علل این حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha