• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022820436
  • خبرنگار : 50649

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس:

فارس استان معین مناطق جنوبی کشور در پذیرش بیماران است

فارس استان معین مناطق جنوبی کشور در پذیرش بیماران است

ایسنا/فارس معاونت خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس از اتخاذ تدابیر ویژه به منظور آشنایی بیمه‌شدگان با خدمات مرکز مشاوره، پذیرش و توزیع بیمار خبر داد و گفت: یکی از این تدابیر آشنایی با اعزام بیماران به مناطق دیگر است که فارس یکی از ۷ استان معین کشور برای پذیرش بیماران مناطق جنوب کشور است.

سیدمحمدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خدمات درمانی تأمین اجتماعی گفت: خدمات مشاوره درمانی از جایگاه ویژه‌ای در راستای ارتقای سلامت جامعه و حمایت از اقتصاد خانوار برخوردار است. 

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره، پذیرش و توزیع بیمار یکی از مهم‌ترین ارکانی است که بیمه‌شدگان باید با آن آشنایی داشته باشند، اظهار کرد: با گسترش شیوه‌های اطلاع‌رسانی به دنبال افزایش آگاهی‌های عمومی پیرامون خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان فارس هستیم.

معاونت خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس بیان کرد: هرگاه بیمه شده‌ای نیاز به درمان در خارج از شهر یا استان خود داشته باشد، اعزام بیمار از طریق این مرکز صورت می‌گیرد.

به گفته حسینی، اطلاعات جامعی پیرامون خدمات درمانی مراکز تأمین اجتماعی در استان فارس تهیه شده و در اختیار بیمه‌شدگان در مراکز مشاوره قرار می‌گیرد.

وی با تشریح روند اداری این موضوع گفت: مدارک بیمه شدگان تأمین اجتماعی پس از مراجعه به واحد پذیرش و توزیع بیمار مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه امکان درمان در مراکز طرف قرارداد شهر محل سکونت بیمار مقدور باشد، به مراکز مذکور ارجاع می‌شود.

 معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس افزود: چنانچه زیرساخت‌های درمانی در شهر محل سکونت بیمار وجود نداشته باشد، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با توصیه‌نامه‌ای از پزشک متخصص به شورای پزشکی استان معرفی و در صورت تصمیم این شورا روند اعزام به خارج از شهر یا استان پیگیری می‌شود.

 وی با یادآوری این موضوع که این قانون مختص بیمه شدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی است، بیان کرد: پس از انجام مراحل اداری، هماهنگی‌های لازم جهت اخذ نوبت و اعزام بیمار توسط معاونت خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی انجام می‌شود. 

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان فارس، یکی از ۷ استان معین کشور برای پذیرش بیماران است، گفت: با توسعه زیرساخت‌های درمانی تامین اجتماعی در فارس میزبان استان‌های کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر هستیم.

به گفته معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس، روند پذیرش بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در موارد خاص نظیر پیوند اعضا، ارتوپدی از سراسر کشور در استان فارس صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آمار پذیرش و اعزام بیماران در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۳۷ نفر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۲۷ نفر و در سال ۱۴۰۲ بیش از یک‌هزار نفر از هموطنان سراسر کشور در استان فارس پذیرش شده‌اند.

 حسینی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به این موضوع که مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس در اعزام بیماران نیز موثر عمل کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ نفر، سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ نفر به تهران توسط این مرکز اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha