• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403022820437
  • خبرنگار : 50123

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:

آثار مقاومت و تحولات جهانی به خوبی نمایان است

آثار مقاومت و تحولات جهانی به خوبی نمایان است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز مظهر مقاومت در غزه، عراق، آمریکا و اروپا مشاهده می‌شود و آثار مقاومت و تحولات جهانی به خوبی نمایان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۸ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به مساله جمعیت، خانواده و حجاب و عفاف، اظهار کرد: این موارد از جمله مسائل مهم بوده که دشمن بر آن‌ها تمرکز کرده است، مساله‌ای که آمریکایی‌ها بر فروپاشی نهاد خانواده، کاهش جمعیت و از سر بر داشتن چادر برنامه داشته است.

وی افزود: در حقیقت به طور کامل با برنامه‌ریزی ورود و اقداماتی انجام دادند و برخی ناخواسته در این دام گرفتار شدند، گرچه زنان جامعه می‌دانند جامعه‌ای که عریان و نهاد خانواده از هم پاشیده شود با چه آسیب‌هایی مواجه است.

نکونام ادامه داد: آسیب اعتیاد، خودکشی، افزایش طلاق، گسترش فساد، بزرگ شدن فرزند بدون پدر یا مادر، فرزندان رها شده در جامعه و بدون سرپرست، آسیب‌های فکری و اخلاقی معلول این مسائل است که امروز بانوان این مسائل را به خوبی درک کرده‌اند و می‌دانند اگر بخواهند به نسخه دشمن عمل کنند نهاد خانواده از هم می‌پاشد و این نوع آسیب‌ها در انتظارشان است.

وی تاکید کرد: لازم است این آسیب‌ها به خوبی تبیین شود تا جامعه نسبت به مساله عفاف و حجاب توجه ویژه داشته باشد، کما اینکه اقداماتی در زمینه عفاف و حجاب در حال انجام بوده که امید است با همدلی و همراهی شاهد سلامت جامعه باشیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به دهه کرامت و لزوم تمسک و معرفت به خاندان اهل بیت، تصریح کرد: از آثار تقوا این بوده که به راحتی می‌توانیم با این بزرگواران ارتباط برقرار و پاسخ نیازها و درخواست‌های خود را دریافت کنیم.

نکونام با اشاره به روز اهدای عضو، گفت: این مهم از مصادیق ارزشمند است که خوشبختانه در کشور و استان نهادینه شده است، گرچه باید گسترش یابد و به همنوعان خود خدمت کنیم.

وی با اشاره به سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، بیان کرد: این روز از جمله روزهای مهم و برجسته تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس است، روزی که نگاه جهانی به رزمندگان اسلام تحول بزرگی ایجاد کرد،از طرفی باید بدانید که در سایه اسلام و مقاومت پیروزی محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امروز مظهر این مقاومت در غزه، عراق، آمریکا و اروپا مشاهده می‌شود، دانشجویانی که امروز در میدان حاضر و حمایت خود را از غزه نشان دادند، یعنی آثار مقاومت و تحولات جهانی به خوبی نمایان شده است.

وی افزود: شما هم خسته نشده‌اید و امروز در حمایت از غزه راهپیمایی خواهید کرد، نباید این مساله به روزمرگی تبدیل شود، بلکه باید همواره این مساله زنده نگه داشته شود.

نکونام با اشاره به سوره صافات، بیان کرد: در این سوره مبارکه خداوند متعال سه سوگند را بیان کرده که حاوی مطالب مهمی است، این سوگندها در این آیه شریفه عبارتند از قرار گرفتن در یک صف واحد، بازدارندگی جامعه از منکرات و باز شدن زبان به قرآن و ذکر خداوند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha