• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403022820486
  • خبرنگار : 50553

امام جمعه قزوین:

فرزندآوری مسئله مهمی برای اصلاح پیری جمعیت است

فرزندآوری مسئله مهمی برای اصلاح پیری جمعیت است

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه فرزندآوری مسئله مهمی برای اصلاح پیری جمعیت است، گفت: جوانان باید به موقع ازدواج و فرزندآوری داشته باشند چراکه فرزندان برکت زندگی هستند و امنیت، اقتصاد، فرهنگ و خانواده را باید در فرزندان فراوان جستجو کنیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی جمعه ۲۸ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت‌، اظهار کرد: حدیث بسیار آموزنده‌ای از امام رضا (ع) داریم که این حدیث مفهوم تقوا را برای ما روشن می‌کند، در این حدیث امام رضا (ع) فرموده‌اند یک انسان مؤمن کامل نمی‌شود مگر اینکه ۱۰ ویژگی داشته باشد، یک اهل ایمان و تقوا است، دوم اینکه با زبانش با آبروی کسی بازی نمی‌کند و بدی کسی را نمی‌خواهد، سوم اگر از دیگران خیری ببیند اگر آن خیر کم باشد هم آن را زیاد می‌بیند یعنی قدرشناس است، اگر کار زیادی برای کسی انجام دهد هم می‌گوید من بدهکار مردم، پدر و مادر، همسر و فرزندانم هستم این اخلاق آدم‌های عاقل است. 

وی ادامه داد: ویژگی پنجم از خواب و استراحت می‌زند تا مشکلات مردم را حل کند، ششم در تمام طول عمرش از علم یاد گرفتن و یاد دادن خسته نمی‌شود و کتاب همیشه همراهش است چراکه کتاب عقل انسان را تقویت می‌کند، هفتم با خدا بودن و حلال زندگی کردن را بهتر می‌داند و در صورت فقر دست به حرام نمی‌زند، هشتم با خدا بودن را با هیچ چیز دیگری معامله نمی‌کند چراکه انسان با خدا عزیز است، نهم اگر خلوتی داشته باشد با خدا انس می‌گیرد و محبت خدا را می‌چشد و دهم هیچ آشنا و غیر آشنایی را نمی‌بیند و به همه مردم را با چشم کرامت احترام و ارزش نگاه می‌کند. 

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که آموزه‌های امام رضا (ع) و تقوا را همواره روزی ما قرار بدهد تا بتوانیم انسانی با این ۱۰ ویژگی ذکرشده باشیم. 

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در یک حدیثی فرموده‌اند لا شَرَفَ أعلی مِنَ الإسلامِ یعنی هیچ شرافتی بالاتر از اسلام نیست و این که اسلام را یاد بگیریم، به اسلام عمل کنیم و مسلمان حقیقی باشیم یعنی شرافت داریم. در حدیث دیگری امام علی(ع) فرموده‌اند لا کَرمَ أعَزُّ مِن التَّقوی یعنی اینکه هیچ کرامتی قیمتی‌تر از تقوا نیست و هرچه که انسان باتقواتر باشد ارزشمندتر خواهد بود، همچنین فرموده‌اند هیچ پناهگاهی نگهدارنده‌تر از پارسایی و هیچ شفاعت‌کننده‌ای برای ما آدم‌ها بهتر از توبه نیست. 

وی بیان کرد: امام رضا(ع) فرموده‌اند عبادت فقط این نیست که نماز زیاد بخوانیم و روزه زیاد بگیریم بلکه عبادت اندیشیدن در امر پروردگار است و باید به این نکته توجه شود. 

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمنان ما آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با حیله و نیرنگ در طول سالیان دراز کاری کرده‌اند که خانه‌های مردم ما از فرزندان زیاد خالی و با این کار برکت و انگیزه از زندگی مسلمان حذف شود.

وی با اشاره به اینکه فرزندآوری مسئله مهمی برای اصلاح پیری جمعیت است، گفت: جوانان باید به موقع ازدواج و فرزندآوری داشته باشند چراکه فرزندان برکت زندگی هستند و امنیت، اقتصاد، فرهنگ و خانواده را باید در فرزندان فراوان جستجو کنیم. 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مهمترین ظرفیت در کشور ما نیروی انسانی مستعد و با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است و برای این امر نیاز به جوانی جمعیت در کشور است خداوند نیز فرموده است از تو حرکت از من برکت، وقتی ازدواج کنید پشت آن روزی و برکت هم در زندگی شما جاری خواهد شد. 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: اگر کسی به قول خدا اعتماد نکند و ازدواجش را به تأخیر بیندازید یعنی به خدا سوءظن دارد و این امر گناه است چرا که خدا عمل می‌کند؛ همچنین چقدر کودکان معصومی که سقط جنین می‌شوند اما باید این پدر و مادر بدانند که این کار معصیت و حرام است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آمریکا اکنون از شکست در عراق، شکست در سوریه، شکست در افغانستان، شکست در غزه، شکست در یمن، شکست در آفریقا باید با خواری و رسوایی به کاخ سفید اسباب‌کشی کند چراکه سیاهی و ذلت در این کشور جاری و ساری شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha