• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022820503
  • خبرنگار : 50673

دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهدا بندرلنگه افتتاح شد

دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهدا بندرلنگه افتتاح شد

ایسنا/هرمزگان امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت با حضور رئیس و معاونین بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار شهرستان، مسئول دفتر امام جمعه شیعه، امام جمعه اهل سنت، رئیس دانشکده غرب استان، رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه، اعضای شورای شهر بندرلنگه، خیرین سلامت و جمعی از مسئولان، دستگاه ماموگرافی بیمارستان شهدا بندرلنگه افتتاح شد.

دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: این دستگاه که از نوع هولوژیک و محصول سال ۲۰۲۳ است، با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال توسط خیر سلامت عبدالجلیل امیدی خریداری و به بیمارستان اهدا شده است.

وی در این مراسم ضمن قدردانی از نیک اندیشی و اقدام ارزشمند آقای عبدالجلیل امیدی و بیان اینکه با افتتاح و راه اندازی دستگاه ماموگرافی، گامی مهم در جهت ارتقای سلامت بانوان بندرلنگه برداشته شد؛ اظهار داشت: دستگاه ماموگرافی، نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و تشخیص زودهنگام سرطان سینه در بانوان این منطقه خواهد داشت.

جاودان افزود: با راه‌اندازی این دستگاه، دیگر نیازی به اعزام بیماران به سایر شهرها برای انجام ماموگرافی نیست و بانوان بندرلنگه و بخش های تابعه می‌توانند با خیالی آسوده و در کمترین زمان ممکن، از خدمات این دستگاه بهره‌مند شوند.

دکتر جاودان بیان کرد: این دستگاه ماموگرافی، از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در کشور است و می‌تواند تصاویر با کیفیتی را از بافت سینه ارائه دهد. این امر به تشخیص دقیق‌تر سرطان سینه و افزایش نرخ درمان آن کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: از دیگر مزایای دستگاه ماموگرافی کیفیت تصویر بالا، تشخیص دقیق‌تر سرطان سینه، افزایش نرخ درمان سرطان سینه، عدم نیاز به اعزام بیماران به سایر شهرها می باشد.

وی تصریح کرد: حضور این دستگاه در بیمارستان شهدا بندرلنگه، خبر مسرت‌بخش برای بانوان این منطقه است و گامی مهم در جهت ارتقای سلامت و کیفیت زندگی آنان به شمار می‌رود.

در پایان مراسم از خیر سلامت عبدالجلیل امیدی تجلیل شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha