• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403022820525
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

به مردم قول می‌دهم که دریادلان حافظ منافعشان باشند

به مردم قول می‌دهم که دریادلان حافظ منافعشان باشند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همرزمانم بدون هیچ وابستگی دریانوردی کردند و نشان دادند که در این مرز و بوم چه شیران و دلیرانی زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، آیین گرامیداشت سالروز بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و ثبت این روز در تقویم رسمی کشور تحت عنوان «روز افتخار و اقتدار دریایی ارتش جمهوری اسلامی» با حضور امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وحید جلیلی قائم مقام صدا و سیما و دیگر مسئولان در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در آغاز همایش ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: امروز همانطور که گفته شد ما در جمع شما به دلیل افتخار آفرینی‌های شما مردم حضور پیدا کردیم.

وی افزود: همرزمانم بدون هیچ وابستگی دریانوردی کردند و این‌ها همگی به سبب دعای خیر شما خانواده‌ها است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: قرار است ایرانی‌ها همواره با اقتدار پرچم و نشان مقدس کشورمان را در گوشه گوشه اقیانوس‌های جهان به اهتراز درآورند و نشان دهند که در این مرز و بوم چه شیران و دلیرانی زندگی می‌کنند.

امیر دریادار ایرانی در پایان تأکید کرد: به مردم قول می‌دهم که دریادلان حافظ منافعشان باشند و همواره اقتصاد را در عمق دریاها پایدار نگه دارند تا ان‌شاءالله در آینده شاهد روزهای خوبی باشیم.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش رکوردی بی‌نظیر را در بلندای قدرت‌های جهانی رقم زد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: بحمدالله امیر ایرانی فرمانده موفقی هستند و این تاریخ‌سازی در دوره ایشان شکل گرفت، این افتخار را داشتیم در شورای فرهنگ عمومی این نامگذاری را در تقویم به ثبت رسانیم.

وی افزود: با وجود آنکه بیشتر کاروان‌های دریایی همواره دچار مشکل دزدان دریایی می‌شوند، اما اقتصاد دریایی ما به پشتوانه این سفیدپوشان دلیر دارای امنیت است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر فرهنگ بیان کرد: این افتخار بزرگ برای کسی متصور نبود، ۸ ماه دریانوردی بدون توقف و ثبت رکوردی بی‌نظیر را در بلندای قدرت‌های جهانی رقم زد. این روحیه توانستن را که زنان و مردان این سرزمین قادرند تمام موفقیت‌ها را نصیب خودشان کنند، امام راحل ما بنیان نهادند، در حالی‌که پیش از آن در دوران قاجاریه و پهلوی وابستگی‌هایی ناشی از مدیران نالایق وجود داشت اما در بخش‌های مختلف، انقلاب اسلامی همه ناممکن‌ها را ممکن کرد و امروز موفقیت‌های بزرگی اتفاق افتاد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه شب عملیات وعده صادق برای همیشه ثبت شده است، گفت: ده‌ها کشور سپر دفاعی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند در صورتی که ایران نیز اعلام کرده بود قصد تنبیه رژیم صهیونیستی را دارد و همه آماده بودند و جلوی چشم همه جهانیان نشان دادند که قدرت رژیم صهیونیستی پوشالی است.

وی ادامه داد: نسل‌های آینده از شب وعده صادق و ۲۷ اردیبهشت یاد خواهند کرد و قصه‌ها می‌گویند و می‌خوانند و به آن می‌بالند، این خاصیت تاریخ‌سازی است.

وزیر فرهنگ در پایان تأکید کرد: از همه شما سفیدپوشان تشکر می‌کنیم چراکه حس غرور را در ملت شکل دادید، امیدواریم این غرورآفرینی‌ها و تاریخ‌سازی‌ها ادامه داشته باشد و در حوزه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای برای روایت دقیق این حماسه‌ها در خدمت شما خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha