• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022820528
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

جمهوری اسلامی در مواجهه با دست‌اندازی‌های دیگران منطق دارد

جمهوری اسلامی در مواجهه با دست‌اندازی‌های دیگران منطق دارد

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: جمهوری اسلامی صهیونیست‌ها را تنبیه کرد زیرا در مواجهه با دست‌اندازی‌های دیگران منطق دارد و آن ایستادگی با تمام وجود است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یاد مرگ منجر به رعایت جدی تقوای الهی است.

وی با اشاره به مباحث تربیتی افزود: انسان در هر موقعیت و شرایط سنی حتماً نسبت به پیرامون خود اثرگذار و یا اثرپذیر است.

علیدادی سلیمانی در ادامه با گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو از جمله سالروز فتح خرمشهر و تبریک این پیروزی بزرگ بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب تاکنون کوچکترین گلوله‌ای از سمت ما به دشمنان شلیک نشده و آغازکننده جنگ نبودیم بلکه دفاع کردیم.

امام جمعه کرمان گفت: آمریکا هواپیمای مسافربری ما را زد و جنگ‌های نیابتی علیه ما راه انداخت و سردار دل‌ها را مستقیم به شهادت رساند.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام بیان کرد: امام رئوف مبارزه پنهان و شدید با طاغوت زمان خود را از آغاز امامت تا شهادت ترک نکرد و مرتب در صف مقدم مبارزه با آن بود اما روش مبارزه متناسب با زمان خود انتخاب شده بود و دشمن وقتی متوجه این مصاف تمام عیار جبهه حق و باطل شد که امام و مروج آن حضرت رضا علیه‌السلام است و اینکه جبهه حق هر روز قوی‌تر و جبهه باطل ضعیف‌تر می شود تحمل نکرد و امام را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به هفته ملی جمعیت اظهار کرد: جمعیت جوانِ فعالِ تحصیلکرده از مولفه‌های قدرت کشور است که همه توده‌های مردم و مسئولان مخاطب هستند تا به بسترهای فرهنگی، اقتصادی و بسترهای مختلفی که به افزایش جمعیت می‌انجامد، کمک کنند.

وی افزود: پیری جمعیت و از دست دادن نسل جوان کارآمد و کم شدن آن در جمعیت هر کشور می تواند بحران ایجاد کند و از سوی دیگر جمعیت‌ جوان باعث قدرت اقتصادی و بخش قابل توجهی از درآمد کشور وابسته به کار این جمعیت است که بازنشست می‌شود و از طرفی جمعیت برای کشور امنیت و آسایش ایجاد کرده و اقتصاد را پویا می‌کند و چرخ‌های فعال کشور به جمعیت جوان فعال تحصیلکرده وابسته است.

وی با اشاره به محاصره اقتصادی و تحریم های جمهوری اسلامی توسط دشمنان گفت: این محاصره باعث شد امروز ایران در بخش قابل توجهی از رقابت‌های علمی و فناوری و مهندسی حرف برای گفتن داشته باشد؛ تهدیدی که در دل آن فرصت‌ها برای ما بوجود آمد و رشد و پیشرفت ما در حوزه‌های مختلف دشمن را مات و مبهوت کرد که در وعده صادق بخش کوچکی از آن به نمایش گذاشته شد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: در خدمت مردم ، نظام اسلامی و رهبری باشید که حفاظت از خون شهدا و دستاوردهای نظام و ارزش های اسلامی وظیفه مجلسی است که عصاره این ملت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha