• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403022820555
  • خبرنگار : 71604

صفحه‌نمایش‌هایی که فضای ۳بعدی را بدون نیاز به عینک می‌سازند

صفحه‌نمایش‌هایی که فضای ۳بعدی را بدون نیاز به عینک می‌سازند

صفحه‌نمایش‌های جدید شرکت «لوکینگ گلس» بدون نیاز به عینک‌های مخصوص می‌توانند به کاربر خود کمک کنند تا تجربه حضور در فضای سه‌بعدی را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، شرکت «لوکینگ گلس»(Looking Glass) صفحه‌نمایش‌های واقعیت ترکیبی را با ظاهر سه‌بعدی می‌سازد که بدون نیاز به عینک خاص، اشیا را سه‌بعدی جلوه می‌دهند.

به نقل از تک‌کرانچ، این شرکت امروز دو نمایشگر جدید از جمله یک مدل ۱۶ اینچی را با قیمت ۴۰۰۰ دلار به بازار عرضه کره است. همچنین، یک صفحه نمایش ۳۲ اینچی را با برچسب قیمت جالبی به نمایش گذاشته که روی آن نوشته شده است: اگر مجبورید بپرسید چقدر هزینه دارد، نمی‌توانید آن را بپردازید. نمایشگرها در هر دو جهت افقی و عمودی در دسترس هستند و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای مطابقت با فرمت‌های محتوا و اپلیکیشن‌های گوناگون فراهم می‌کنند.

مدل ۱۵ اینچی پیشین ۶۰۰۰ دلار قیمت داشت. بنابراین، حداقل شاهد کاهش قیمت آن هستیم. همچنین، این شرکت چند سال پیش یک قاب عکس دیجیتال هولوگرافیک ۳۵۰ دلاری را همراه با نرم‌افزار عرضه کرد تا کاربران بتوانند عکس‌های تعطیلات خود را از صفحه نمایش بیرون بیاورند.

این نمایشگرهای جدید، تجسم سه‌بعدی خیره‌کننده را بدون نیاز به هدست ارائه می‌کنند. بدین ترتیب، افراد حرفه‌ای‌ که با محتوای سه‌بعدی تعامل دارند می‌توانند کار خود را بدون ناراحتی و خستگی ناشی از پوشیدن سخت‌افزار اضافی انجام دهند. شرکت لوکینگ گلس گفت که محصولاتش برای تجسم پیشرفته، ارائه خدمات به حوزه‌های طراحی، مهندسی، آموزش، پژوهش و همچنین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی طراحی شده‌اند.

صفحه‌نمایش‌هایی که فضای ۳بعدی را بدون نیاز به عینک می‌سازند

نمایشگرهای جدید به نسخه‌ «لوکینگ گلس گو»(Looking Glass Go) که اخیرا رونمایی شده است، می‌پیوندند و مجموعه‌ای را از پیشنهادات این شرکت تکمیل می‌کنند. در حالی که لوکینگ گلس گو عکس‌های دو بعدی را به خاطرات سه‌بعدی تبدیل می‌کند، فرمت‌های بزرگتر برای نیازهای توسعه‌دهندگان و متخصصان «واقعیت گسترش‌یافته»(XR) طراحی شده‌اند.

مزیت دیگر استفاده از نمایشگرهای جدید این است که افراد به صورت گروهی می‌توانند محتوا را ببینند و این به ویژه برای کارهای مشترک سودمند است. لوکینگ گلس خاطرنشان کرد که حداکثر ۱۰۰ نفر می‌توانند محتوا را به طور همزمان تجربه کنند.

نمایشگرها می‌توانند طیف گسترده‌ای را از رسانه‌ها، تصاویر هولوگرافیک، فیلم‌های با کیفیت بالا و اپلیکیشن‌ها به سرعت نشان دهند و دارای سیستم تشخیص حرکت هستند که بدون نیاز به ضربه زدن به صفحه رایانه، تجربه‌های همه‌جانبه‌ را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha