• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022820606
  • خبرنگار : 50201

معاون پارلمانی وزارت گردشگری:

بروکراسی اداری، سد راه سرمایه گذاران بخش خصوصی است

بروکراسی اداری، سد راه سرمایه گذاران بخش خصوصی است

ایسنا/مازندران معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه برخی موضوعات سد راه سرمایه گذاران حوزه گردشگری است، گفت: انصافا سرمایه ‌گذاری در مازندران و استان‌های شمالی در حوزه گردشگری سخت است و بروکراسی اداری وجود دارد که باید کم و رها سازی شود.

در نشست جمعی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری غرب مازندران با جواد واحدی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های این حوزه پرداخته شد.

حمید میردار، رئیس جامعه واحدهای پذیرایی مازندران و محور کندوان در این جلسه با بیان اینکه محور کندوان یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور است اظهار کرد: تعداد ۱۵۰ واحد پذیرایی در این محور فعالیت دارندکه ۸۰ واحد فاقد پروانه بهره‌برداری هستند که این واحدها از واحدهای دارای پروانه خدمات بهتری ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵ ساله این واحدها و روشن شدن تکلیف آنها، افزود: این واحدهای پذیرایی باری را از روی دوش دولت برداشته‌اند؛ بنابراین نیاز است نظارت بر آنها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تعریض محور مرزن آباد دزدبن مدت ۱۲ سال است که به طول کشیده و حرکت آن به کندی صورت می‌گیرد. طی این مدت با اینکه شرکت مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده است اما تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این موضوع روی واحدهای پذیرایی، مردم مرزن آباد به لحاظ ترافیک و مسافران تاثیر منفی داشته است.

رئیس جامعه واحدهای پذیرایی کندوان با بیان اینکه ترافیک سنگین نفس مردم منطقه را بریده است، گفت: ترافیک باعث می‌شود مسافران سعی کنند بدون اینکه در واحدهای پذیرایی وقت خود را بگذرانند به سرعت راهی شهرهای خود شوند.

میردار خاطر نشان کرد: ۱۴ نقطه خطرناک در این محور وجود دارد که سالانه جان تعدادی از هموطنان را به علت ریزش سنگ می‌گیرد و با اینکه بالای ۱۰۰ میلیارد اعتبار داشته است اما در جای مناسب هزینه نشد.

وی انسداد جاده را در روزهای تعطیل از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: این انسداد باید برنامه ریزی و از قبل اعلام شده باشد که این موضوع موجب سردرگمی مردم، مسافران و کاسبان منطقه می‌شود.

 در ادامه محمد حسن زاده، سرمایه گذار بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری دریاچه ولشت با بیان اینکه تاکنون بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: در گذشته بر اساس دستورالعمل وزارتخانه یک سری خدمات شامل حال آنها می‌شد اما متاسفانه برای این مجموعه اجرایی نشد.

وی افزود: از نظر زیرساخت برق و گازرسانی مشکلات زیادی وجود دارد و با وجود پیگیری انجام شده این اتفاق نیفتاده است.

این سرمایه گذار با بیان اینکه دریاچه ولشت نگین شهرستان چالوس، نوشهر و کلاردشت بوده و دارای پتانسیل فراوانی است، یادآور شد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده است که دستگاه‌های مربوطه از جمله گاز، برق و راه وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

حسن زاده با شاره به اینکه مسیر این دریاچه با هزینه شخصی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان آسفالت و راهسازی شد، گفت: باید سازو کاری فراهم شود تا حداقل زیرساختها به مناطق نمونه گردشگری برسد.

در ادامه جواد واحدی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سرمایه گذاری در گردشگری گفت: سعی بر این است که حساسیت حوزه گردشگری در استان‌های شمالی بالا برود و خود وزیر هم حساسیت خاصی به فراهم کردن حداقل‌های زیرساخت از جمله سرویس‌های بهداشتی در حوزه گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار دارد، افزود: ادارات کل استانها در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند اما متاسفانه هنوز بسیاری از استانها در مسیر جاده‌های طولانی از داشتن حداقل امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی محروم هستند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی با اشاره به اینکه در گذشته حوزه گردشگری در اولویت دولت‌ها نبود، تصریح کرد: اما در دولت سیزدهم یکی از موضوعاتی که در هر استانی به آن تاکید می‌شود حوزه گردشگری است و شخص رئیس جمهور نیز بر آن تاکید و توجه ویژه دارد.

واحدی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری باید تقویت و نظامند شود، خاطر نشان کرد: این صنعت به سمتی برود که بتواند خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه دهد.

وی با بیان  اینکه برخی موضوعات سد راه سرمایه گذاران حوزه گردشگری است،گفت: انصافا سرمایه‌گذاری کردن در مازندران و استان‌های شمالی در حوزه گردشگری سخت است و بروکراسی اداری وجود دارد که باید کم و رها سازی شود تا بتوان این آسان سازی را انجام داد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی متذکر شد: در استان‌های شمالی این دغدغه وجود دارد که بعضا شاید یک سرمایه  هنگفتی در حوزه گردشگری بخوابد و عملیاتی نشود و بنابراین باید تسهیل‌گری صورت گیرد.

واحدی به اقدامات انجام شده در استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و ضمن مثبت ارزیابی کردن آن گفت: بعضی موضوعات فرامدیریتی است و ناگزیر باید در تهران حل شود و بر طبق دسته بندی برطرف شود.

وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری مقررات دست و پا شکسته‌ای ابلاغ شد که بعضا از این مناطق سوءاستفاده شد و به زمین خواری کشیده شد تصریح کرد: همین موضوع باعث شد برخی از اراضی از دست برود. مجبور شدیم که برخی اسناد را ابطال کنیم و این کار هزینه سنگینی برای نظام داشت.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی تاکید کرد: کسانی که به صورت ضابطه‌مند عمل کردند و جلو رفتند وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم  و دریاچه ولشت با توجه به ویژگی که دارد نیاز است حساسیت دولت را بالا ببریم تا از این فضا استفاده شود.

واحدی با اشاره به جمعیت زیادی که به سمت دریاچه ولشت و سایر مناطق نمونه گردشگری می‌رود، افزود: با تقویت زیرساختها باید بین دولت و سرمایه گذار اعتماد ایجاد شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha