• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022820647
  • خبرنگار : 30147

سرپرست اداره کل بحران استان خراسان رضوی:

۳ نفر همچنان در خراسان رضوی مفقود هستند/اعزام فوری ماشین‌آلات سنگین به کلات و درگز

۳ نفر همچنان در خراسان رضوی مفقود هستند/اعزام فوری ماشین‌آلات سنگین به کلات و درگز

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره کل بحران استان خراسان رضوی، گفت: آمار فوتی‌های سیلاب خراسان رضوی ۷ نفر و مفقودی‌ها همچنان ۳ نفر است.

 رضا عباسی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه یک نفر در مشهد و ۲ نفر در فریمان همچنان مفقود هستند، از سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان‌های فریمان و کلات خبر داد و اظهار کرد: همزمان با حضور شخص استاندار خراسان رضوی در این دو شهرستان جلسات ستاد بحران نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در فریمان سه روستای احمدآباد، هدایت آباد و اَلمجق با مشکلات بیشتری مواجه‌اند، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ واحد مسکونی در فریمان دچار آب افتادگی شدند که تعدادی در چادرها اسکان یافته‌اند و تعدادی دیگر نیز به منازل بستگان رفته‌اند.

سرپرست اداره کل بحران استان خراسان رضوی، از توزیع اقلام و مایحتاج اولیه توسط هلال‌احمر بین آسیب دیدگان در فریمان و کلات خبر داد و گفت: اگرچه شبکه برق پایدار شده اما شبکه آب‌رسانی در فریمان و کلات مقداری با مشکل مواجه است که تا شنبه پایدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون به این مناطق با تانکر آب‌رسانی می‌شود، اذعان کرد: خسارت مسکن نیز برآورده شده که به زودی اعلام می‌شود. همچنین در حوزه راه نیز میزان خسارت‌ها بسیار و قابل توجه است.

عباسی خاطرنشان کرد: به صورت موقت و با دستور استاندار خراسان رضوی ماشین‌آلات سنگین از جمله بیل مکانیکی، لودر، گریدر، بولدوزر، کمپرسی و تانکر آب نیز از سطح استان به کلات و درگز اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیشترین مشکل را در فریمان، کلات و سرخس داریم، از ادامه‌دار بودن سامانه بارشی در روز شنبه خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها در نواحی شمالی خراسان رضوی، فریمان، سرخس، تربت‌جام، سبزوار، جوین، جغتای و مشهد بیشتر خواهد بود.

سرپرست اداره کل بحران استان خراسان رضوی، با بیان اینکه در کلات هم حدود ۵۰ تا ۶۰ واحد مسکونی آب افتادگی داشته‌اند که اقدامات لازم صورت گرفته است، اذعان کرد: پس از بازدیدهای امروز با دستور استاندار خراسان رضوی تعدادی ماشین‌آلات سنگین از استان اعزام شدند و حتی تعدادی هم اکنون در شهرستان‌ها مستقر شده و مشغول به کار هستند.

وی افزود: همچنین برای تثبیت شرایط آب و برق دستوراتی صادر شد و در نهایت تا شنبه شبکه آب پایدار خواهد شد. برای لوازم منزل و معیشت هم دستوراتی برای کمک به هلال‌احمر داده شد.

عباسی در پایان از شهروندان خواست با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها از ترددهای غیرضروری و حضور در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات به جد پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha