• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022920679
  • خبرنگار : 50228

فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان برای بقا چگونه امتیاز بگیرند؟

فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان برای بقا چگونه امتیاز بگیرند؟

ایسنا/خوزستان کارشناس فوتبال می گوید کادرفنی سه تیم لیگ برتری خوزستان باید استرس و فشار را از خود و بازیکنان دور کرده تا هیجان و استرس بیش از حد مانع اجرای کارهای فنی آن ها در سه بازی حساس باقی مانده، نشود.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: تیم های لیگ برتری خوزستان در هفته های پایانی لیگ برتر بیست و سوم نیز همچون تمامی طول فصل، عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش نگذاشتند. سوای مسایل فنی، مهم ترین دلیل آن استرس و ترس از باخت یا نبردن است. به گونه‌ای که فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان نتوانستند آن گونه که باید و شاید، عملکردی در حد متوسط نیز از خود ارایه دهند.

وی ادامه داد: پس به کادر فنی این تیم ها توصیه می کنم حال که آب از سرشان گذشته و تا بدین جای لیگ این جایگاه را در جدول کسب کرده اند و دیگر بالاتر از سیاهی نیز رنگی نیست، بدون هیچ گونه استرس، بیش از حد تنها به برطرف کردن نقاط ضعف و چگونگی استفاده از نقاط قوت خود فکر کنند و سعی کنند با تمرکز و آرامش، فقط به مسایل فنی و ارایه کیفیت های مناسب در بازی فکر کنند تا بتوانند در لحظه لحظه بازی های باقیمانده بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: گذشته هر چه بوده گذشته و این سه بازی هر کدام به منزله یک فینال برای سه تیم خوزستانی است که باید با هوشیاری کامل و تمام توان و تمرکز به مصاف حریفان رفته و میهمان و میزبان بودن و نام تیم مقابل برایشان معنا نداشته باشد و با تمام قوا در بازی ها حضور پیدا کنند، چرا که در تک تک لحظات هر بازی حتی تا واپسین ثانیه های آخرین بازی، هنوز امید و شانس ماندن در لیگ وجود دارد و ممکن است هر اتفاق خوشایندی برایشان رخ دهد.

او ادامه داد: پس کادرفنی تیم خوزستانی، استرس و فشار را از خود و بازیکنان دور کرده تا هیجان و استرس بیش از حد مانع اجرای کارهای فنی آن ها نشود. باید برای هر مسابقه برنامه داشت و در تک تک دقایق منطقی و اصولی بازی کرد و از ارایه بازی تماما انتحاری از ابتدای بازی پرهیز کرد و اگر نیاز به چنین کاری بود، در دقایقی که به لحاظ شرایط تیم خودی و حریف امکان این موضوع وجود دارد، وارد این مقوله شوند.

بابادی تاکید کرد: سه تیم خوزستانی به یاد داشته باشند اولویت اول گل نخوردن و سپس گلزنی است اما تنها تلاش برای گلزنی بدون توجه به اصول دفاعی آن هم در این برهه حساس که ارزش حتی یک تساوی روز آخر مشخص می شود، سبب باخت یا دریافت گل هایی خواهد شد که جبران آن تا انتهای بازی غیرممکن خواهد بود. اگر هم گل زودهنگامی دریافت کرده و از نظر نتیجه عقب افتادند، باید از حملات سراسیمه، بی برنامه و احساسی پرهیز کرده و سعی کنند به جای این کار، تاکتیک های مختلف جهت دستیابی به دروازه حریف را تا انتهای ۹۰ دقیقه امتحان کنند. اگر نتیجه بخش نبود نیز تنها در دقایق پایانی روی به بازی انتحاری بیاورند.

او گفت: از مهم ترین تاکتیک های روز فوتبال دنیا در زمان بازی بسته و دفاعی حریفان، سعی بر گرفتن پنالتی و ضربات ایستگاهی پشت محوطه جریمه، شوت از راه دور، بردن بازی به عرض و کناره های محوطه جریمه جهت دستیابی به عمق و محوطه جریمه، سانتر های هدفمند بلند و ارسال های سرعتی کات دار با ارتفاع کم درون محوطه شش قدم جهت اشتباه دروازه‌بان و مدافعین حریف و استفاده از توپ‌های سوم است که استفاده از این موارد می تواند گره گشایی برای سه تیم لیگ برتری خوزستان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha