• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403022920751
  • خبرنگار : 71567

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی تاکید کرد؛

جریان دانشجویی باز تعریفی از توجه به قرآن داشته باشد

جریان دانشجویی باز تعریفی از توجه به قرآن داشته باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قرآن و عترت دانشجویان با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی باز تعریفی از توجه به قرآن داشته باشد، گفت: رسالت بزرگ جریان دانشجویی در دانشگاه ها، توجه به آینده نظام، انقلاب، کشور و آینده تمدن اسلامی که هدف اصلی نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طی پیامی تصویری ضمن عرض ادب و احترام به دانشجویان و دست اندرکاران جشنواره قرآن و عترت دانشجویان اظهار گفت: محفل قرآنی دانشجویی یکی از ارزشمند ترین محافل است همانطور که فرمودند که انسان جوانی که با قرآن مانوس و محشور باشد؛ قرآن با جان او و روح و روان او ممزوج می شود و چنین فردی در فتنه ها و سختی تشخیص و در شرایط پیچیده به برکت قرآن بهترین تشخیص و حرکت را خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های دانشگاه های ما ارتباط خوب جریان دانشجویی با قرآن است. گسترده ترین جشنواره دانشجویی در مجموعه دانشگاه های ما به برکت انقلاب و نظام اسلامی با قرآن کریم عجین شده است. بیش از سایر حوزه هایی که دانشجوها شاید به آن متوجه باشند مجموعه قرآن است که در قالب جشنواره سراسری دانشجویی مورد استقبال قرار می گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: بخش های متعدد توجه به قرآن در حوزه های قرائت، هم خوانی، مفاهیم، تفسیر، مجموعه های معارفی و هنری و سایر حوزه ها مجموعه های زیبایی است که این عاشقان قرآن را گرد شمع وجود آن جمع می کند.

رستمی با تاکید بر رسالت اصلی جریان دانشجویی در ایجاد تمدن اسلامی بیان کرد: رسالت بزرگ جریان دانشجویی در دانشگاه ها، توجه به آینده نظام، انقلاب، کشور و آینده تمدن اسلامی که هدف اصلی نظام اسلامی است. با توجه به این نقش مهم مناسب است که جریان دانشجویی و دانشگاهی بازتعریفی از توجه به قرآن داشته باشد. آنچه که امروز در دنیا در حال رخ دادن است؛ عمومی شدن و فراگیر شدن و پرده دری در جنایت و قساوت و دوری از خدا و رفتارهای ضد بشری عزیز دردانه نظام لیبرال دموکراسی؛ اسرائیل و رژیم صهیونیستی است، که مثل یک خنجر قلب سرزمین های اسلامی کاشته شده است.

ادامه داد: در سال های اخیر به ویژه بعد از طوفان الاقصی آن چه که ما از این رژیم منحوس می بینیم جنایت ، آدم کشی و کودک کشی و ویرانی خانه ها و مدارس و بیمارستان ها و معابر است و عکس العملی که از دنیا دیده شده؛ در یک سمت کشور های استعمارگر دنیا هستند که خودشان جنایت بیشماری در گذشته داشتند و الان نیز در قالب های دیگر این کار را می کنند؛ این کشور ها حامی اسرائیل و توجیه کننده جنایات آن هستند و مثل یک سپر در مقابل افکار عمومی عمل می کنند. در سمت دیگر فطرت انسان ها، انسان های متوجه به آن مبدا الهی، بدون در نظر گرفتن مذهب و آیین همه به سمت فلسطین و مردم مظلوم غزه رو آوردند و با اهالی آن و زنان و مردان مظلوم و کودک از دست داده هم نوایی می کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: این جبهه متمایز شده و این دو سوی جبهه ای که خط ها را معین کرده امروز مسئولیت سنگینی را به دوش دانشگاه های ما قرار می دهد جریان قرآن باید جریان انتقال و پیگیری مفاهیم آن باشد؛ قرآن به ما ماموریت می دهد که از مستضعف دفاع کنیم و این پیام قرآنی را دانشجویان ما باید بیش از سایر اقشار و گروه ها مطالبه و پیگیری کند.

وی تصریح کرد: امروز روز بیداری دانشگاه های آمریکا و اروپا است روز قیام دل های جوان و متوجه به ارزش ها در جای جای جهان است و انتظار حرکت جدی و ترویج این حرکت قرانی و مطالبه آن در داخل و خارج از دانشجویان عزیز قرآنی ما وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha