• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022920756
  • خبرنگار : 71560

شاوردیان: برگزاری انتخابات الکترونیک گام بزرگ دولت سیزدهم بود

شاوردیان: برگزاری انتخابات الکترونیک گام بزرگ دولت سیزدهم بود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از نگاه بنده برگزاری انتخابات الکترونیک گام بزرگی بود که دولت سیزدهم برداشت و لازم است با بهره‌گیری از این تجربه نسبت به توسعه برگزاری انتخابات الکترونیک گام برداشت.

آرا شاوردیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تجربه برگزاری انتخابات الکترونیک، بیان کرد: خوشبختانه مردم ما در روز ۲۱ اردیبهشت ماه حماسه ای دیگر آفریدند و با حضور در پای صندوق های رای ۴۵ نماینده باقی مانده را از بین ۹۰ کاندیدا انتخاب کردند تا راهی مجلس دوازدهم شوند. به وزیر کشور، استانداران، فرمانداران و معاونین سیاسی دولت سیزدهم خسته نباشید می گوییم چراکه هم در اسفندماه 1402 و هم در اردیبهشت 1403 خیلی زحمت کشیدند و این بستر را آماده کردند تا مردم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در انتخابات اسفندماه در برخی از حوزه‌ها انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد اما در دور دوم انتخابات قریب به ۶۰ درصد حوزه ها انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد. در سایر حوزه ها نیز نیمه الکترونیک بود. اقدام خوبی بود که دولت سیزدهم انجام داد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در شمارش آرا تاثیر داشته و آرای مردم راحت تر و با سرعت بیشتری شمارش می شود. زمان کم تری صرف می شود. از سوی دیگر خطاها به حداقل کاهش می یابد.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز در اکثر کشورهای دنیا انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود. از نگاه بنده این کار خیلی خوبی بود و گام بزرگی بود که دولت سیزدهم برداشت. امیدواریم وزارت کشور در تهیه بیشتر دستگاه های رای و به روزرسانی آنان با جدیت گام بردارد.

وی افزود:‌ انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم یک آزمون و خطا بود و می توان اگر عیبی وجود داشت برای انتخابات آتی آن را مرتفع کرد.

شاوردیان تاکید کرد: از سوی دیگر باید آموزش های لازم حتما  صورت بگیرد. بنده در فضای مجازی و صدا و سیما دیدم که آموزش ها به مردم ارائه شد اما از نگاه بنده زمان آموزش کم بود. اگر بناست انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز به صورت الکترونیکی باشد باید آموزش ها زودتر به مردم ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha