• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022920760
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل غله و بازرگانی استان همدان خبرداد

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی خرید تضمینی گندم در همدان

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی خرید تضمینی گندم در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل غله و بازرگانی استان همدان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی خرید گندم در سال‌جاری، گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسبی که از ابتدای سال تاکنون داشتیم پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش خرید گندم داشته باشیم.

سید حسین خوانساری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای تیرماه مراکز خرید آماده تحویل‌ گندم از کشاورزان خواهند بود، بر بازدید از مراکز خرید و رفع نواقص احتمالی تأکید و اظهارکرد: برهمین اساس اکیپی به همین منظور تشکیل و از هفته جاری مبادرت به بازدید از مراکز خواهند کرد.

وی با تأکید براینکه سیلوها و انبارهای دولتی و بخش خصوصی آمادگی کامل برای شروع فرآیند خرید را دارند، تصریح کرد: مراکز تعاون روستایی نیز در حال آماده‌سازی هستند تا قبل از فصل برداشت گندم تجهیز شوند.

خوانساری از جهاد کشاورزی خواست ورود و شروع به کار کمباین‌ها توسط این سازمان مدیریت شود تا برداشت گندم در مناطق مختلف استان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل غله و بازرگانی استان همدان اظهارکرد: در مناطقی که سیلو یا انبار مناسبی برای تحویل گندم از کشاورزان وجود ندارد مراکزی در فضای باز با استانداردهای خاص تعبیه خواهد شد که این مراکز دارای کاور مخصوص و به‌صورت موقت فعال خواهند بود.

خوانساری با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم، افزود: بر اساس مصوبات دولت، در سال جاری هر کیلوگرم گندم با چهار درصد اُفت مفید و یک درصد اُفت غیرمفید ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و کشاورزانی که در فصل کاشت گندم اقدام به انعقاد قرار در طرح کشت قراردادی کرده‌اند مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به بهای گندم اضافه خواهد شد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه در سال‌جاری نیز بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل برای پرداخت مطالبات کشاورزان انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی هیچگونه وجهی بابت بدهی قبلی کشاورزان از مطالبات آنها کسر نخواهد کرد.

مدیرکل غله و بازرگانی استان همدان از توزیع  ۱۰۰۰ تن کالای اساسی در راستای تنظیم بازار این استان خبرداد و گفت: به منظور تنظیم بازار کالاهای اساسی در استان همدان، بر اساس مجوزهای صادره از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۸۰ تن انواع برنج و بیش از ۵۰۰ تن شکر در سطح بازار توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی، توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس مصوبات تنظیم بازار کالای اساسی در حوزه‌های برنج و شکر بر عهده ادارات کل غله استان‌هاست بنابراین براساس مجوزهای صادره از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران، در سال جاری بیش ۴۸۰ تن انواع برنج شامل هندی دانه بلند، تایلندی، هومالی و برنج شیرودی (کشت داخل کشور) و همچنین ۵۰۰ تن شکر سفید در سطح بازار توزیع شده است.

خوانساری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۵۰۰ تن انواع برنج و بیش از ۴۷۰۰ تن شکر توسط اداره کل غله استان همدان به عاملین توزیع، تحویل شده است درباره توزیع کالاهای اساسی، یادآور شد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان برای رفاه حال شهروندان و تنظیم بازار کالای اساسی با ذخایر مناسب انواع برنج،  شکر و روغن خام بر اساس مجوزهای صادره نسبت به توزیع انواع کالا در سطح استان اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha