• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403022920762
  • خبرنگار : 30057

آغاز نمایشگاه ایران‌هلث با حضور بیش‌ از ۶۰۰ شرکت از امروز

آغاز نمایشگاه ایران‌هلث با حضور بیش‌ از ۶۰۰ شرکت از امروز

نمایشگاه ایران هلث از امروز ۲۹ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی آغاز به کار می‌کند و تا روز اول خرداد به معرفی دستاوردها برای معرفی به سرمایه گذاران و معرفی فرصت‌های شغلی می پردازد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین و مهمترین رویداد در حوزه تجهیزات و خدمات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی است که سالانه شرکت‌های توانمند آخرین دستاوردهای خود را در آن عرضه می‌کنند.

نمایشگاه بیست و پنجم آن با محوریت پارک فناوری پردیس از امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار می کند و تا روز اول خرداد ماه در ۷ سالن میزبان فعالان این حوزه است.

در این نمایشگاه بیش از ۶۰۰ محصول در حوزه‌های تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی عرضه می‌شود.

وجه تمایز ایران هلث امسال نسبت به همین رویداد در سال‌های گذشته  اهمیت دادن به شرکت‌های نوظهور تولیدکننده و دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت تجهیزات و ملزومات پزشکی است که طیف بسیار متنوع و گسترده‌ای از انواع محصولات سلامت محور  را شامل می‌شود.

امسال با توجه به حمایت همه جانبه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از ایران هلث و اقدامات اجرایی و ابتکارات متنوع و فرابخشی و شکل دادن همکاری‌های مؤثر بین بخشی مدیریت پارک فناوری پردیس و حمایت تمام قد صندوق نوآوری و شکوفایی، فرصتی بی بدیل برای بروز و ظهور و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان فراهم شده است.

تعدادی از کشورهای خارجی قرار است در نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴ حضور یابند که برای این امر بیش از ۲۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به این کشورها اختصاص یافته است. در بین کشورهای خارجی هم‌اکنون کشور چین دارای بزرگترین پاویون با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر است و روسیه هم به همین شکل و پس ازآن کشورهای ترکیه و امارات قرار دارند.

رویداد تکنووست

رویداد سرمایه‌گذاری «تکنووست» در حوزه سلامت از رویدادهای این نمایشگاه به شمار می‌رود. این رویداد با هدف افزایش جذب سرمایه برای شرکت‌های فعال در حوزه سلامت با همکاری یک سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

تاکنون بیش از ۳۵ طرح در این رویداد ثبت‌نام شده‌اند و فرایند ارزیابی و غربالگری طرح‌های ثبت‌نام شده جهت حضور در این رویداد آغاز شده است. پس از اتمام فرایند ارزیابی، خدمات توانمندسازی و منتورینگ به صاحبان طرح‌های منتخب ارائه می‌شود.

این رویداد، فرصتی مغتنم برای کسب‌وکارهای خلاق در حوزه سلامت است تا کسب‌وکار خود را به سرمایه‌گذاران بالقوه معرفی کرده و مسیر توسعه و پیشرفت خود را هموار کنند.

تکنووست سلامت در روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن ۳۵ نمایشگاه ایران هلث برگزار می‌شود.

ایستگاه کار

در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با هدف معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، اجرا خواهد شد.

برای این منظور در ماه‌های گذشته و با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، فرایند دریافت رزومه از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویانی که در ترم‌های پایانی حوزه‌های مرتبط با صنایع سلامت یا تجهیزات پزشکی مشغول به تحصیل هستند، جهت تصدی چندین موقعیت شغلی مورد نیاز زیست بوم انجام شد و تاکنون صدها رزومه برای دبیرخانه این رویداد ارسال شده که بررسی‌های اولیه و غربال آن در حال انجام است.

از دیگر برنامه‌های ایستگاه کار، رویداد صدف جاب میت خواهد بود. هدف صدف جاب میت ارتباط و اتصال بین صنعت، دانشگاه و فناوری است، به نحوی که مصاحبه‌های استخدامی افراد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در محل نمایشگاه انجام خواهد شد.

در ایام برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگانی که در قالب فردی یا در گروه‌های دانشجویی از ایستگاه کار بازدید می‌کنند، می‌توانند رزومه خود را برای سامانه صدف ارسال کنند. اما تنها تفاوت فرایند آنان این است که غربالگری و هماهنگی جلسات آنها پس از اتمام نمایشگاه اجرا خواهد شد. همچنین در محل غرفه برای افرادی که می‌خواهند تحصیلات دانشگاهی در حوزه سلامت داشته و هنوز مردد به انتخاب رشته هستند و نیز دانشجویانی که در ترم‌های ابتدایی هستند، مشاوره‌های شغلی و منتورینگ در نظر گرفته شده است.

برپایی پاویون دانش‌بنیان‌های صندوق نوآوری

یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های ‌خارجی و نیز حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی به دو صورت حضور مستقل و برپایی پاویون است.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث (Iran Health) از ۲۹ اردیبهشت تا یکم خرداد ماه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در تهران برپا می‌شود.

زیرگروه‌های تخصصی این نمایشگاه شامل این موارد می‌شود:

* سیستم‌های هدایت مرکزی مراکز درمانی
* مهندسی پزشکی، داروهای اورژانسی
* داروسازی، تجهیزات دندانپزشکی، تجهیزات پزشکی
* تجهیزات چشم پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی
* لوازم و تجهیزات ارتوپدی، داروهای تنفسی
* بیهوشی، وسایل مراقبت در منزل، تجهیزات هوشمند
* امداد پزشکی، مسواک‌های هوشمند
* درمان از راه دور، فیزیوتراپی و ارتوپدی
* تجهیزات پزشکی اطفال
* تجهیزات جراحی و اورژانس
* سونوگرافی و آندوسکوپی
* اپلیکیشن‌های پزشکی
* تکنولوژی و تجهیزات مدیریت بیماری‌ها
* تجهیزات الکتریکی، کالاهای مصرفی
* محصولات زیبایی و جراحی پلاستیک.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha