• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403022920774
  • خبرنگار : 71533

/جام رسانه امید/

سردار قریشی: جمهوری اسلامی در حمایت از مردمش با کسی شوخی ندارد

سردار قریشی: جمهوری اسلامی در حمایت از مردمش با کسی شوخی ندارد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پس از عملیات وعده صادق اثبات شد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان، آرمان‌هایش و مردمش با کسی شوخی ندارد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم قریشی در ابتدای مراسم اختتامیه «جام رسانه امید» با یادآوری شرایط ایران پیش از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در آن زمان غرب و به‌ویژه آمریکا، ایران را در نهایت وابستگی نگه داشته بودند و این امام راحل بود که جامعه را به سمت استقلال و خودکفایی و خوداتکایی حرکت داد.

وی افزود: انقلاب اسلامی و امام راحل این باور را در مردم به وجود آوردند که بدون دخالت شرق و غرب به سمت رشد و ترقی حرکت کنند و کشور را توسعه دهند. البته در این مسیر شاهد همکاری و همراهی شوروی سابق و کشورهای غربی همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس و دیگر کشورها علیه جمهوری اسلامی در جریان جنگ تحمیلی بودیم اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری واگذاری و ازدست‌رفتن بخش‌هایی از خاک ایران در دوران حکومت قاجار و پهلوی، اظهار کرد: باوجود حمایت همه‌جانبه قدرت‌های دنیا از صدام اما با رهبری و مدیریت امام راحل نه تنها یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم که امروز نیز با اتکا به همین روحیه اعتماد به نفس دوران دفاع مقدس و هدایت رهبری انقلاب در مسیری هستیم که تحسین دوستان و دشمنان را به همراه داشته‌ایم.

قریشی در بخش دیگری از سخنانش، ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد بزرگ این است که باتوجه به حضور رسانه‌های کشور بتوانیم موفقیت‌ها را به مردم معرفی کنیم و با ابتکار و خلاقیت و در راستای جهاد تبیین این موفقیت‌ها را برای جامعه بازگو کنیم و به میزان پیشرفت‌های کشور بیفزاییم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف فناوری، پزشکی، دانش فضایی، نظامی، صنعتی و مهندسی، تصریح کرد: در زمینه وضعیت بانوان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۶ درصد بودند اما تا سال ۹۵ به بیش از ۴۴ درصد رسیدند، کرسی استادی قبل از انقلاب زنان ۱.۴ درصد بود و امروز بیش از ۳۵ درصد از اعضای هیئت علمی و استادان زن هستند. ۵۹۷ نفر پزشک متخصص زن بودند امروز بیش از ۶۰ هزار نفر هستند. مدال‌آوران زن پیش از انقلاب ۵ نفر بودند و امروز نزدیک ۲۰۰ نفر هستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: اگر قبل از انقلاب قادر به ساخت پیش‌پاافتاده‌ترین موشک نبودیم اما امروز در نیروی زمینی، دریایی و هوایی انواع موشک و ماهواره و پهپاد را می‌سازیم و جزو کشورهای برتر جهان هستیم.

قریشی با اشاره به انجام عملیات «وعده صادق»، اظهار کرد: این عملیات دو بعد داشت؛ یکی اراده شجاعت و توانمندی فکری و روحی که از فرماندهی کل قوا نشئت می‌گیرد و دومی بعد فنی و علمی که منجر به شکست فضاحت‌بار رژیم صهیونیستی شد.

وی تاکید کرد: روزی تحریم تا به ما سلاح ندهند اما امروز از کشور واردکننده به صادرکننده سلاح تبدیل شدیم، یک قدرت دنیا به ما می‌گوید این توان را در جنگ با قدرت متقابل به او بدهیم و یک قدرت دنیا التماس می‌کند که این توان را به او ندهیم. کشوری که تحریم بود به او فشنگ و کاتیوشا و سلاح‌هایی پیش‌پاافتاده ندهند امروز می‌خواهند همان کشور به دیگر کشورها این ابزارها را ندهد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشوری که روزی محتاج یک تکنسین پالایشگاه بود امروز تبدیل به کشوری شده که عظیم‌ترین پالایشگاه را برای خود ساخته و دیگران به او رجوع می‌کنند که برایشان پالایشگاه بسازد.

قریشی با اشاره به تأثیرگذاری عملیات وعده صادق، اظهار کرد: به ویژه پس از عملیات وعده صادق اثبات شد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان، آرمان‌هایش و مردمش با کسی شوخی ندارد و این نشان‌دهنده قدرت برجسته جمهوری اسلامی است که با این به اصطلاح قدرت‌های نظامی دنیا مقابله می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha