• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022920818
  • خبرنگار : 50649

فرمانده سپاه فجر فارس:

‌از ظرفیت‌های بسیج و سپاه برای مردمی کردن علم و فناوری استفاده شود

‌از ظرفیت‌های بسیج و سپاه برای مردمی کردن علم و فناوری استفاده شود

ایسنا/فارس فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به ظرفیت‌های سپاه و بسیج در ارتباطات مردمی خواستار استفاده از ظرفیت‌های این نهاد برای مردمی کردن علم و فناوری شد.

گردهمایی ملی مسئولان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و دانش و پژوهش سپاه‌های استانی همرمان با دهه کرامت امروز، ۲۹ اردیبهشت در شیراز برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در این گردهمایی با تبریک دهه کرامت  گفت: امروز جامعه پژوهشی سپاه در یک مکان جمع شده که این اقدام موثرتر از بازدیدهاست و این گردهمایی برای اولین بار در استان فارس رقم خورده است.

سردار یدالله بوعلی درخصوص علت انتخاب استان فارس به عنوان میزبان این گردهمایی بزرگ افزود: استان فارس جهت‌گیری خاص و ویژه‌ای در حوزه علم و فناوری داشته و به همین دلیل میزبان این عزیزان بوده‌ایم تا فرصتی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و ایده‌های یکدیگر فراهم شود و از این پس بتوانند در استان‌های خود مورد استفاده قرار دهند.

فرمانده سپاه فجر فارس در مورد نقش و فلسفه سپاه و بسیج بیان کرد: فلسفه و نقش بسیج و سپاه این است که هیچ کاری در تقابل و موازات کسی و گروهی انجام ندهد و درعین حالی که در قبال همه چیز در کشور مسئول هستیم اما نقش واسط و حلقه وصل را داشته و به دنبال کمک و هم‌افزایی به یکدیگر هستیم.

وی با بیان اینکه موضوعات علمی باید مردمی شوند، تصریح کرد: برای مردمی شدن علم و فناوری باید از ظرفیت‌های سپاه و بسیج بهره برد و تمام ظرفیت‌های علمی کف جامعه، سازمان‌ها و سپاه را هم‌افزا کنیم.

بوعلی با تاکید بر اینکه باید توجه مسئولان و فرماندهان سپاه به موضوعات علمی بیشتر شود تا طبق تاکید رهبری توان رقابت با دنیا را داشته باشیم، به راه‌اندازی مجتمع علم و فناوری اسوه فارس توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس اشاره کرد و گفت: مجتمع علم و فناوری اسوه فارس به عنوان یک کار شاخص توسط سازمان بسیج علمی استان فارس توانسته امکانات و شرایط خوبی را برای عزیزان صاحب ایده فراهم آورد، یعنی کسانی که ایده داشتند اما امکان ارتباط و ارائه و جهت گیری و هدایت را نداشتند.

به گفته فرمانده سپاه فجر استان فارس، این فرصت برای همه افرادی که خلاق هستند و ایده‌ای دارند، فراهم شده است تا در این مرکز از امکانات و شرایط بهره‌مند شوند و با کمک به آن‌ها، طرح و ایده‌هایشان منتج به محصول و خدمت نهایی شود.

وی همچنین متذکر شد: همچنین امکان معرفی این افراد به سایر ارگان‌ها و ادارات وجود دارد تا بسیج علمی به عنوان یک حلقه واسط به نقش‌آفرینی بپردازد که البته در ابتدای راه است اما شروع خوبی را تاکنون داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha