• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403022920845
  • خبرنگار : 71567

نتایج اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان اعلام شد

نتایج اختتامیه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان اعلام شد

نتایج نهایی سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور بر روی سایت معاونت فرهنگی وزارت علوم منتشر شد.

به گزارش ایسنا؛ مرحله نهایی سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه کردستان در دو روز پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت در شهر سنندج برگزار شد. نتایج نهایی این جشنواره بر روی سایت معاونت فرهنگی وزارت علوم قرار گرفته است.

در این جشنواره در مجموع ۴۰۰ دانشجو از سراسر کشور در ۹ بخش، ۴۱ رشته در ۳ سالن مجزا در بخش آقایان و بانوان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: شما در سرزمین مجاهدت‌های خاموش، خطه‌ای که به رنگ شهدای گلگون‌کفن مزین شده است، سرزمینی که به‌واقع عجین شده با انس با قرآن و اهل‌بیت حضور دارید. کردستان سرزمین عشق، عرفان و اهل‌بیت به شما حاملان و تالیان قرآن خوشامد می‌گوید.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشگاهیان و ارتقای سطح علمی و پژوهشی در زمینه قرآن و عترت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان تصریح کرد: بدون شک، قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی و نور الهی، نقشه راه زندگی بشر و چراغ هدایت انسان در مسیر سعادت و رستگاری است و توجه به آموزه‌های نورانی قرآن و عمل به دستورات آن می‌تواند جامعه را به سمت تعالی و کمال سوق دهد.

صفی زاده ادامه داد: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علم و دانش، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان دارند و برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره قرآن و عترت می‌تواند فرصتی مناسب برای دانشجویان باشد تا با آموزه‌های قرآن کریم بیشتر آشنا شده و در مسیر تعالیم آن گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه بخش معارف مهم‌ترین بخش رقابتی این جشنواره است، خاطرنشان کرد: در این بخش دانشجویان در رشته‌های تفسیر، حفظ و مفاهیم، سیره بزرگان دین، احکام، پرسمان معارفی، حفظ و مفاهیم دینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، ۵۰۰ نفر از دانشجویان همه مراکز آموزش عالی کشور در سی‌وهشتمین دوره جشنواره قرآنی، در ۹ بخش و ۴۱ رشته به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان همچنین از برگزاری بخش‌های پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری در این جشنواره خبر داد و گفت: در بخش پژوهشی دانشجویان در رشته‌های مقاله نویسی و نقد کتاب، در بخش فناوری در رشته‌های تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن، در بخش ادبی در رشته‌های شعر، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی و در بخش هنری در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه و طراحی پوستر و معرق با یکدیگر رقابت می‌کنند.

براساس این گزارش، در نخستین روز جشنواره دو روزه سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت، مسابقات به طور رسمی در دو بخش آوایی و مکتوب در دو نوبت صبح و عصر آغاز شد. در رقابت بخش آوایی مسابقات حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم سپری شد. همچنین مسابقات دعاخوانی، مداحی در دو گروه آقایان و بانوان و اذان و تواشیح ویژه آقایان نیز برگزار شد.

در کنار این رقابت‌ها که در دو نوبت صبح و بعدازظهر صورت گرفت، آزمون نهایی بخش کتبی جشنواره نیز در رشته‌های پرسمان معارفی، تفسیر و ترجمه قرآن کریم، احکام، نماز، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، سیره معصومین، سبک زندگی ایرانی اسلامی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین، حفظ فرازهایی از نهج‌البلاغه و حفظ فرازهایی از صحیفه سجادیه با حضور ۱۳۲ نفر انجام گرفت.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha