• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022920876
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

الحاق ۵۰‌ هکتار از اراضی ملی نایین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

الحاق ۵۰‌ هکتار از اراضی ملی نایین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

ایسنا/اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: به منظور تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵۰ هکتار به شهرهای نایین، بافران و انارک الحاق شد و این خبر خوش مسکن برای اهالی شهرستان نایین است.

مهدی علمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از پیگیری و تلاش‌های چند ماهه مجموعه فرمانداری شهرستان و همراهی ویژه اداره راه و شهرسازی و با موافقت معاون امور عمرانی استانداری اصفهان و مدیرکل راه و شهرسازی، حدود ۱۰.۸ هکتار از اراضی ملی به شهر بافران، ۱۰ هکتار به شهر انارک و ۳۰ هکتار به شهر نایین الحاق شد.

وی ادامه داد: موضوع الحاق ۳۰ هکتار اراضی به شهر نایین در شهرک قائمیه (جنب بلوار زندوان) به طوری که شهرک مسکونی قائمیه را به محله زندوان متصل کند در جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان مطرح و با زحمات فرماندار الحاق اراضی مذکور موافقت شد.

علمی گفت: به زودی موضوع در کارگروه امور زیربنایی استان اصفهان با ریاست استاندار مطرح خواهد شد و با موافقت موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان و تصویب آن ابلاغ می‌شود که امیدواریم در نیمه اول سال ۱۴۰۳ این مهم انجام شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: موضوع الحاق بیش از ۱۰‌ هکتار از اراضی ملی به شهر بافران خبر بسیار خوب برای اهالی این شهر بود به این دلیل که حدود ۳۰۰ متقاضی که پیش از این به دلیل کمبود واحدها در صف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر نایین بودند، اکنون در صورت تمایل می‌توانند درخواست خود را از نایین به شهر بافران تغییر دهند.

وی افزود: با الحاق بیش از ۱۰ هکتار اراضی به شهر بافران، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر به صورت ویلایی به متقاضیان عرضه خواهد شد.

علمی گفت: اکنون ۴۹ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر بافران در حال ساخت است که با الحاق ۱۰.۸ هکتار از اراضی ملی این واحدها به حداقل ۳۵۰ پلاک واحد ویلایی افزایش می‌یابد که اگر حدود ۳۰۰ متقاضی بافرانی که در شهر نایین ثبت نام کرده‌اند تمایل به بازگشت داشته باشند، باز هم ظرفیت درخواست در این شهر وجود دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین، اضافه کرد: در روزهای اخیر مرحله سوم قرعه‌کشی واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن شهر انارک برگزار شد که از نکات قابل توجه این قرعه‌کشی، درخواست انتقال و حضور چند متقاضی انارکی از شهر بهارستان اصفهان بود.‌

وی گفت: متقاضیان به دلایلی همچون ویلایی بودن نهضت ملی مسکن در شهر انارک و همچنین طولانی شدن واگذاری به دلیل کمبود زمین در بهارستان تصمیم گرفتند که به سمت واحدهای ویلایی انارک روی بیاورند.

علمی اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به‌ الحاق انجام شده در شهر انارک زمین برای واگذاری موجود بوده و به دلایلی همچون احراز هویت متقاضیان ثبت نام شده، پرداخت هزینه آماده‌سازی توسط متقاضیان تأیید شده و همچنین درخواست انتقال متقاضیان از شهرهای دیگر (با توجه به داشتن شرایط و احراز سکونت) درخواست‌ها، مرحله سوم قرعه‌کشی انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: این نوید به متقاضیان جوانی جمعیت شهرستان (خانواده‌های دارای چهار فرزند) داده می‌شود که در هفته جاری و به مناسبت دهه پر خیر و برکت کرامت قرعه‌کشی تخصیص زمین ویلایی رایگان به ایشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha