• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022920902
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیر کانون خدمت رضوی سیستان و بلوچستان:

ارتباط و همراهی با مردم درسی است که باید از امام رضا (ع) بیاموزیم

ارتباط و همراهی با مردم درسی است که باید از امام رضا (ع) بیاموزیم

ایسنا/سیستان و بلوچستان عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدیر کانون خدمت رضوی استان ضمن تبریک ایام میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت افزود: ارتباط و همراهی با مردم درسی است که در سبک رفتار حکومتی باید از امام رضا (ع) بیاموزیم.

دادخدا خدایار در گفت وگو با ایسنا، افزود: خدمت در بارگاه علی ابن موسی‌الرضا(ع) یک کار بار ارزش و دلی است که می‌توان با انجام فعالیت‌های متنوع و مختلف برابر مصداق‌های تعریف شده، خدمات قابل را به جامعه‌ نیازمند سطح استان ارائه داد.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به سیره و سبک زندگی امام رئوف از مردم و مسئولین خواست تا زندگی امام را سرلوحه‌ کار خود قرار داده و از انجام هرگونه خدمت و فعالیتی به افراد نیازمند جامعه دریغ نکنند.

خدایار گفت: تفکر وتعمق در معارف، افکار و اندیشه های انسان کامل چون امام رضا(ع) بهره های فراوانی در امور فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی، ایرانی و بشری دارد.

مدیر کانون خدمت رضوی استان، سیره علمی، عملی و مجموعه روایات و احادیث به جامانده از امام رضا (ع) را آثار مفیدی ذی قیمتی دانست و یادآور شد: باورها ، اعتقادات، آموزه های دینی، آثار و احادیث و استفاده از وجود علمای فاضل همراه با حرکت های علمی، پژوهشی، تحقیقی و تخصصی در خصوص امام رضا می تواند آثار ارزشی مناسبی را در تاریخ خلق کند.

خدایار با اشاره به وجود معجزات و کرامات حقیقی فراوان ثابت شده از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در طول تاریخ کسانی از طریق رویای صادقه و الهامات الهی متحول شده و به مراتبی از معنویت رسیده اند و همین طور بالعکس عده‌ای با سوءاستفاده از دین و معنویت ادعای کاذب و خرافی سعی به انحراف کشیدن افکار عمومی کرده اند، بنابراین نمی توان به هر ادعایی اعتماد کرد.

این استاد دانشگاه تقویت سطح علمی، معرفتی، بینشی و باورهای دینی جامعه را در مقاطع سنی مختلف بویژه نسل جوان را که فریب شبهات و تبلیغات ضد دینی گروهای منحرف را نخورند یک ضرورت مهم دانست و تأکید کرد: افراد متدین، علما، اساتید، تجارب و آموزهای دینی خود را همراه با معرفت های عمیق وحیانی، عقلانی، عرفانی با دقت و حساسیت به نسل جوان منتقل کرده و به نحوی در ضمیر آنها نهادینه کنند که در مقابل تهاجمات همه جانبه دشمنان دین مقاوت کرده و متزلزل نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha