• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403022920983
  • خبرنگار : 50553

بدهی و طلب تأمین اجتماعی استان قزوین چقدر است؟

بدهی و طلب تأمین اجتماعی استان قزوین چقدر است؟

ایسنا/قزوین مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: تأمین اجتماعی استان قزوین یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان از بخش‌های خصوصی طلبکار است و به صورت کلی طلب سازمان تأمین اجتماعی از بخش‌های خصوصی بیش از چهار برابر بدهی‌های آن است.

اورنگ شیخ‌بگلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراکز درمانی تابعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین شامل ۲ بیمارستان یک پلی‌کلینیک و هفت درمانگاه است که در شیفت صبح درمانگاه سینا و در شیفت عصر درمانگاه شبانه‌روزی شهید بهشتی در قزوین، درمانگاه شبانه‌روزی حمدالله مستوفی در شهر صنعتی البرز، درمانگاه اقبال‌آذر در الوند، درمانگاه دهخدا در بوئین‌زهرا، درمانگاه شبانه‌روزی نبی‌اکرم (ص) در آبیک، درمانگاه شبانه‌روزی قائم در شهر محمدیه و پلی‌کلینیک قدس در تاکستان و ۲ بیمارستان نیز در شهر قزوین و تاکستان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ در تشکیلات مدیریت درمان‌های تأمین اجتماعی سراسر کشور اداره‌ای با نام اداره سالمندی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن با هدف پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه تمرکز در سالمندان مراجعه‌کننده تأسیس شد، از جمله غربالگری‌های انجام شده در کلینیک‌های مراکز تابعه غربالگری روده بزرگ، غربالگری سرطان سینه، غربالگری سرطان دهانه رحم، غربالگری قلب نوزاد و غربالگری دیابت و فشار خون است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در غربالگری روده بزرگ در سال ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۷۵ نفر بوده و از این تعداد هشت مورد مثبت گزارش شده و پیگیری درمان این هشت بیمه شده در حال انجام است، در غربالگری پستان ۷۰۶۲ نفر غربالگری شدند که از این تعداد ۱۸ مورد مشکوک شناسایی و پیگیری لازم در خصوص درمان بیماری و ارجاع به متخصص زنان انجام گردید.

وی تصریح کرد: در غربالگری سرطان دهانه رحم نیز ۳۳۵۶ نفر شرکت کننده بود که ۱۱ مورد مشکوک مورد بررسی قرار گرفت، غربالگری قلب نوزادان از ابتدای سال ۱۴۰۲ در بیمارستان رازی کلید خورد و از نیمه دوم سال نیز در بیمارستان تاکستان انجام پذیرفت.

شیخ‌بگلو گفت: در سال گذشته در مجموع در ۲ بیمارستان ۳۴۴۰ نوزاد غربالگری شدند که ۱۷۶ مورد مشکوک گزارش شد و آزمایشات و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام گرفت، در غربالگری دیابت و فشار خون در کلینیک‌های مراکز تابع استان در مجموع ۱۶ هزار و ۹۰۰ بیمار ویزیت شدند که ۵۳۵ مورد دیابتیک مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در اختیار استان قرار گرفت که این اعتبارات جذب شده و نیز ۱۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار جهت خرید سی‌تی‌اسکن تاکستان در اختیار این مدیریت قرار گرفت که به عنوان پیش پرداخت ۲۵ درصد از مبلغ قرارداد به شرکت برنده پرداخت و مقرر شد پس از تحویل دستگاه طی ۲ ماه آینده کل مبلغ به حساب شرکت واریز شود.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: نیازهای تجهیزات پزشکی سرمایه استان در سال ۱۴۰۳ انجام و طی مکاتبه‌ای در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و منتظر دریافت اعتبار جهت خرید تجهیزات مورد نیاز استان هستیم اما در حال حاضر از لحاظ استقرار تجهیزات پزشکی در شرایط خوبی به سر می‌بریم.

پزشکان تمایلی به همکاری با مراکز درمان تأمین اجتماعی را ندارند

وی تصریح کرد: در خصوص تبدیل وضعیت پزشکان ۲۳ نفر در سال گذشته حائز شرایط تبدیل وضعیت بودند که ۱۸ نفر آن‌ها به وضعیت رسمی تبدیل شدند، مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که پزشکان تمایلی به همکاری با مراکز تابعه این مدیریت در حاشیه قزوین و دور از مرکز را ندارند و این مدیریت آمادگی لازم برای جذب متخصص و پزشک عمومی در مراکز درمانی خارج قزوین را دارد.

شیخ‌بگلو تصریح کرد: این مدیریت آمادگی عقد قرارداد با پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی پوست و مو جراح مغز و اعصاب را دارد، همینطور در کلیه مراکزی که خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود این مدیریت آمادگی دارد تا با دندانپزشکان مجرب قرارداد داشته باشد.

وی ادامه داد: تعداد اعمال جراحی در بیمارستان تاکستان در سال گذشته ۵۱۲۷ جراحی و در بیمارستان رازی ۱۴ هزار و ۳۲۸ عمل، تعداد ویزیت پزشکان در بیمارستان تاکستان ۲۴۳ هزار ۹۹۰ مورد، در بیمارستان رازی ۴۲۵ هزار ۷۳۸ مورد ویزیت و ۸۶ هزار و ۷۰۰ مورد ویزیت دندانپزشکی انجام شده است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: ضریب اشغال تخت در ۲ بیمارستان رازی و تاکستان به ترتیب ۷۰/۳ و ۶۸/۹ درصد، تعداد ویزیت سرپایی اعم از عمومی و متخصص در استان در کلیه مراکز تابعه یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۴۲۶ معاینه و نسبت به سال گذشته ۶/۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با عقد قرارداد با ۶۹۲ مرکز طرف قرارداد در درمان غیرمستقیم به بیمه‌شدگان خود ارائه خدمات درمانی می‌دهد.

شیخ‌بگلو گفت: مبلغ ۵ میلیارد و چهارصد میلیون تومان کمک هزینه از محل صندوق بیماران خاص در سال گذشته برای بیماران صعب‌العلاج و خاص پرداخت شده است، همچنین تعداد ۱۴۴۳ پرونده برای زوج‌های نابارور تشکیل شد و مبلغ ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در سال گذشته به عنوان کمک هزینه از سوی تأمین اجتماعی به آن‌ها پرداخت شد.

وی در خصوص احداث درمانگاه در شهر مهرگان، افزود: با توجه به تغییر مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان رایزنی‌های مجدد در خصوص اخذ زمین تحت اختیار این اداره کل که دارای کاربری درمانی است انجام و مقرر شده تا جهت خرید زمین از اداره کل راه و شهرسازی اقدامات لازم و رایزنی با سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اخذ اعتبارات لازم انجام شود.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین در پایان گفت: تأمین اجتماعی استان قزوین یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان از بخش‌های خصوصی طلبکار است و به صورت کلی طلب سازمان تأمین اجتماعی از بخش‌های خصوصی بیش از چهار برابر بدهی‌های آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha