• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022921035
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

سرکنسول ترکیه در مشهد مطرح کرد:

برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری با خراسان جنوبی

برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری با خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: برای برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری با خراسان جنوبی آمادگی لازم را داریم.

سینان جم باش، امروز شنبه 29 اردیبهشت در دیدار با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: این سفر به منظور بررسی ظرفیت های موجود در خراسان جنوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هدف از انجام این سفر، ابتدا برقراری روابط اقتصادی و تجاری و بعد گسترش ارتباط با دانشگاه های خراسان جنوبی است.

سرکنسول ترکیه در مشهد با اشاره به دیدار دیروز خود با شهردار بیرجند و نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، افزود:  صحبت ها خوبی در این دیدار داشتیم و به نظر می رسد در زمینه های معدن و ترانزیت می توانیم  همکاری های خوبی با هم داشته باشیم.

"سینان جم باش"  با بیان اینکه برای برقراری خط پروازی بین خراسان جنوبی و ترکیه اقدام کرده، اظهارکرد: با برقراری این پرواز، رابطه دو جانبه تداوم می یابد. 

وی با ذکر این نکته که کنسولگری ترکیه در مشهد تاکنون سفری به خراسان جنوبی نداشته، اظهار امیدواری کرد؛ دیدارهای این سفر، منجر به برقراری روابط خوبی شود و لازمه این اتفاق مشاهده ظرفیت های دو طرف از نزدیک است.

سرکنسول ترکیه در مشهد در پایان، از شهردار بیرجند و هیئت های تجاری استان خراسان جنوبی برای سفر به یکی شهرهای ترکیه دعوت کرد.

خراسان جنوبی بیشترین تنوع معدنی را  دارد

ممهدی جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه  خراسان جنوبی از تنوع مواد معدنی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: استاندار خراسان جنوبی به انجام مراودات تجاری اهتمام ویژه ای دارند و در این راستا خواسته اند برای گسترش روابط استان با دیگر کشورها تلاش کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه برای ما خیلی مهم است که مراودات ما طولانی مدت باشد، ادامه داد: خراسان جنوبی دارای بیشترین تنوع مواد معدنی با بیش از 50 ماده معدنی است و از آن جایی که ترکیه در زمینه واردات سنگ از ایران اقدام کرده،  آمادگی داریم که در استان کارخانه فرآوری سنگ ایجاد کنید.

جعفری افزود: خراسان جنوبی در حوزه گیاهان دارویی هم ظرفیت های خوبی دارد و آماده همکاری برای بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی هستیم و در جلسات مشترک با اتاق بازرگانی و منطقه ویژه و نشست با تجار در این خصوص گفت و گو خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: استاندار خراسان جنوبی از استاندارهای باسابقه کشور است که در دولت های مختلف حضور داشته و هر چه تعهد کنند به آن عمل خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha