• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022921044
  • خبرنگار : 50642

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی:

ارزش واقعی موزه‌ها به واسطه معرفی آثار به آیندگان است

ارزش واقعی موزه‌ها به واسطه معرفی آثار به آیندگان است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ارزش واقعی موزه‌ها برای معرفی آثار مختلف برای آیندگان است، زیرا آثار مختلف و دستاوردهای کشور ایران باید برای نسل‌های آینده تبیین شود.

سیدجواد موسوی امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه، در آیین نکوداشت «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی» که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: ارزش واقعی موزه‌ها برای معرفی آثار مختلف به آیندگان است، زیرا آثار مختلف و دستاوردهای کشور ایران باید برای نسل‌های آینده تبیین شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این امر تمامی مسئولان باید در این امر سهیم شوند و برای حفظ ارزش‌ها و آثار به ویژه آثار باقی‌مانده از جنگ تحمیلی ایفای نقش کنند. همچنین باید تلاش کنیم که هماهنگی بهتری بین دو دستگاه برای ثبت آثار منقول به وجود آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص آمار آثار موزه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در موزه‌های خراسان رضوی ۲۰۴۹ اثر تاریخی ثبت شده است و ۱۰۳۳ بنا در استان و ۱۵ مجموعه، ۱۸۹ محوطه، ۱۰۲ آثار ثبتی در آثار منقول، ۷۲ آثار طبیعی، ۳۹۹ تپه و محوطه، ۷۷ آثار طبیعی، ۸ اثر فهرست ثبت یونسکو، یک اثر فهرست جهانی ثبت ایسسکو و ۲۸ اثر ثبت شده به عنوان مکان و رویداد در استان را دارا هستیم.

موسوی عنوان کرد: درخواست دارم که با انسجام دستگاهی، مردمی‌سازی در این حوزه را با انسجام یک فرایند مشخصی رقم بزنیم تا زائرین و مجاورین به صورت واحد از موزه‌های استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی استفاده کنند و در تسهیل‌سازی این امر موثر باشیم.

همزمان با این مراسم ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور صورت گرفت که در این میان از سکه ولایت‌عهدی امام رضا(ع) که از موزه ملی ایران آورده شده بود، رونمایی شد و قرار است پس از ضرب، این سکه برای افراد حاضر در جلسه به عنوان هدیه ارسال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha