• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022921079
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی مرکز تخصصی نجوم و آسمان‌نمای سیار ویژه کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی مرکز تخصصی نجوم و آسمان‌نمای سیار ویژه کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان آیین افتتاح مرکز تخصصی نجوم و راه‌اندازی آسمان‌نمای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان هم‌زمان با روز جهانی نجوم و با حضور اعضا، خانواده‌ها و مسئولان در مرکز زیباشهر زاهدان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان امروز شنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی نجوم و راه‌اندازی آسمان‌نما گفت: کانون پرورش فکری با سابقه درخشان خود در زمینه پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، همواره گام‌هایی موثر در جهت گسترش علم و دانش برداشته است و افتتاح این آسمان‌نما نیز گامی دیگر در این مسیر است تا فرصتی بی نظیر برای آشنایی کودکان و نوجوانان با شگفتی‌های کیهان و دنیای نجوم فراهم شود.

محمدرضا سالاری ادامه داد: نجوم یکی از هیجان‌انگیزترین علومی است که علاقه‌مندان زیادی جذب آن شده‌اند و کودکان و نوجوانان هم برای اینکه با گستردگی نظام هستی آشنا شوند، به عظمت خدا پی ببرند و به تفکر بپردازند، نیازمند ورود به این عرصه و آموزش هستند.

وی افزود: آسمان نمای سیار می‌تواند زمینه‌ساز علاقه‌مندی آنان به علم نجوم و سایر علوم پایه در آینده شده و به شکوفایی استعدادهای علمی استان کمک کند.

مدیرکل کانون این رویداد را ظرفیت قابل توجهی برای دانش‌آموزانی دانست که می‌توانند به عنوان یک وسیله کمک آموزشی موثر برای یادگیری برخی از درس‌های مرتبط استفاده کنند.

سالاری در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در فراهم کردن این ظرفیت، از تلاش‌های مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استاندار سیستان و بلوچستان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، که در این مسیر یاری‌رسان بودند، قدردانی کرد و مشارکت انجمن نجوم خیام زاهدان را ستود.

وی گفت: امیدواریم با استفاده از این امکانات پیشرفته و برنامه‌های آموزشی جذاب، که با همراهی انجمن نجوم خیام زاهدان انجام خواهد شد، شاهد رشد روزافزون دانش نجومی و علاقه‌مندی هرچه بیشتر نسل آینده به این حوزه باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha