• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022921088
  • خبرنگار : 50214

رئیس شورای شهر استان خبر داد:

رشد ۱۸۳ درصد فعالیت‌های عمران شهری در یزد

رشد ۱۸۳ درصد فعالیت‌های عمران شهری در یزد

ایسنا/یزد رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به رشد ۱۸۳ درصدی فعالیتهای عمرانی در شهر یزد طی سال گذشته، گفت: امسال نیز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت آزادسازی و تملک اراضی تخصیص یافته است.

«عزیزالله سیفی» امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته ارتباطات، به نقش شوراهای شهر و روستا در جامعه اشاره و عنوان کرد: شورای ششم شهر یزد مفتخر است که شهردار یزد را بدون حتی یک روز تاخیر انتخاب و معرفی کرد.

وی افزود: خوشبختانه شورای ششم یزد با کمترین چالش و اختلاف نظر در حال فعالیت است و یک انسجام و هماهنگی خوبی را در آن شاهدیم به طوری که زبانزد برخی شوراهای اسلامی در کشور است.  

سیفی گفت: البته اختلاف دیدگاه‎ها برای رسیدن به بهترین تصمیم در شورا وجود دارد ولی پس از بحث و مشورت اعضای شورا، در نهایت منجر تصمیم واحد و وحدت رویه در اقدامات می‌شود.

وی متذکر شد: خوشبختانه شورای شهر یزد در سال گذشته به عنوان یکی از شوراهای برتر استان یزد انتخاب و از دست استاندار یزد لوح تقدیر دریافت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ارائه گزارشی از فعالیتهای کمیسیونهای ۹ گانه شورای شهر یزد، گفت: شورای ششم تاکنون ۲۰۰ جلسه و ۵۹۵ مصوبه داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره از شورای شهر کمترین مصوبات رد شده از سوی هیات تطبیق را داشته ایم و حتی چن مورد ایرادات ارائه شده از سوی سازمان بازرسی استان به دیوان عدالت اداری نیز رد و مصوبات مذکور تایید شد.

وی با اشاره به افزایش بودجه شهرداری از ۱۸۰۰ میلیارد تومان در ابتدای فعالیت شورای ششم به ۵۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری، گفت: ۷۲ درصد اعتبارات امسال جهت اجرای طرح‌های عمرانی و ۲۸ درصد مربوط به هزینه های جاری خواهد بود.

سیفی به رشد حدود ۱۸۳ درصد فعالیت‌های عمرانی در شهر یزد از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: شورای ششم بسیاری از طرح‌های شهری بر زمین مانده گذشته را پیگیری و به سرانجام رسانده است که از آن جمله می‌توان به اجرای رینگ شهری یزد به طول ۱۷ کیلومتر که بخشی تحت عنوان بلوار ایرج افشار از اراضی دانشگاه یزد عبور می‌کرد و اکنون در حال اجراست، اشاره کرد.

وی گفت: بلوار ابوترابی نیز پس از ۲۰ سال وقفه در نهایت با توافق شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اکنون کاملاً آسفالت شده و آماده بهره برداری است.

رئیس شورای شهر با بیان این که برای امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری جهت آزادسازی و تملک اراضی تخصیص یافته است، از پیگیری آزادسازی برخی معابر جدید در شهر یزد خبر داد.

وی در مورد بلوار پیامبر اعظم نیز گفت: قرار بود این بلوار به عرض۱۵۰ تا ۲۰۰ متر توسط بخش خصوصی آزادسازی و اجرایی شود ولی به دلیل ورود نکردن این بخش و عدم توان شهرداری برای اجرای این طرح، موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح و اجرای یک بلوار ۳۶ متری در دو فاز از سه راه تعاون تا بلوار امام جعفر صادق(ع) و در فاز دوم از بلوار امام جعفر صادق(ع) تا خیابان آیت الله کاشانی مصوب شد که امیدواریم امسال تملک فاز اول را شاهد باشیم و با اجرای این بلوار طرح تقاطع غیرهمسطح سه راه تعاون نیز عملیاتی شود.

سیفی در مورد آسفالت معابر به ویژه بعد از سیل دو سال قبل که منجر به خسارت به ۶۰۰ خانه و تخریب معابر شد، گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و امسال نیز تداوم آسفالت معابر را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته برای اجرای طرح هدایت رواناب‌ها در شهر، گفت: چهار سیل بند جدید در شهر یزد ایجاد و سیل بندهای موجود شهر نیز مرتفع‌تر شد به طوری که در بارندگی‌های امسال شاهد آبگرفتگی نبودیم.

رئیس شورای شهر یزد  با بیان این که در سال گذشته ۴۶۰۰ تابلوی معابر در شهر یزد معادل ۱۰ سال گذشته نصب شد، افزود: امسال نیز چهار هزار تابلو دیگر تعویض یا نصب جدید خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha