• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022921129
  • خبرنگار : 71567

آخرین مهلت ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور اعلام شد

آخرین مهلت ثبت نام دکتری بدون آزمون پیام نور اعلام شد

مهلت ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ فردا ۳۰ اردیبشهت ماه جاری پایان می یابد.

گزارش ایسنا، دانشگاه پیام نور اعلام کرد؛ به منظور اجرای سیاست‌های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان، از بین دانش‌آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها، طبق آیین نامه “پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری تخصصی (Ph.D) در نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اقدام به جذب دانشجو می نماید.

داوطلبان واجد شرایط جهت شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری می‌توانند با مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان به نشانی https://reg.pnu.ac.ir/forms/authenticateuser/main.htm نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

 متقاضیان گرامی لطفاً پیش از اقدام به ثبت نام، آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون و شرایط ثبت نام را به دقت مطالعه و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل فرمایند.

۱- رشته های دارای پذیرش:

دانشگاه پیام نور در تمامی رشته/گرایش‌های دوره دکتری دانشگاه که در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دارای ظرفیت پذیرش از طریق کنکور هستند، پذیرش بدون آزمون انجام می‌دهد. لیست رشته/گرایش‌های دارای پذیرش در انتهای همین فراخوان قابل مشاهده می باشد.

متقاضیان می توانند حداکثر یک رشته/ گرایش در ۳ رشته/ محل به ترتیب اولویت انتخاب نمایند. بدیهی است چنانچه متقاضی در یکی از کدرشته/ محل‌های انتخابی پذیرفته شود، اولویت‌های بعدی وی بررسی نخواهد شد. ضمناً پس از بررسی پرونده‌ها و اعلام نتایج، امکان تغییر اولویت در کدرشته/ محل انتخابیی وجود ندارد. 

چنانچه به هر دلیل، ظرفیت پذیرش دانشگاه از طریق کنکور دکتری در یک رشته/گرایش برای سال تحصیلی۱۴۰۴-۱۴۰۳ لغو شود، پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نیز در آن رشته/گرایش لغو خواهد شد. در چنین شرایطی، هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد شد.

۲- شرایط متقاضیان پذیرش:

۲-۱ - داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هریک از دوره های یاد شده (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه).  تعیین معدل همتراز توسط دانشگاه براساس ضوابط و مقررات مربوطه انجام می شود.

۲-۲- تاریخ دانش آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد باید از ۰۱/۰۷/۱۴۰۰ به بعد باشد (بر اساس ابلاغ شماره ۲۲۶۰۶۴/۲ مورخ ۲۶/۰۸/۱۴۰۲ متقاضـیان اسـتفاده از تسـهیلات پذیرش بدون آزمون اسـتعدادهای درخشان برای ورود به دوره تحصـیلی دکتری می‌توانند بلافاصـله پس از دانش‌آموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهرماه، در فراخوان دانشگاه‌ها شرکت کنند).

۲-۳- متقاضی در صورت دانشجو بودن، بایستی حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شود. در صورت پذیرش در مقطع دکتری و عدم فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۳، پذیرش لغو و عواقب آن به‌ عهده شخص متقاضی است.

۲-۴- احراز موفقیت در مصاحبه تخصصی
۲-۵- پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی ارشد، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است. مدرک کارشناسی مدنظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.
۲-۶- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می توانند در فراخوان شرکت نمایند.

۳- شرایط پذیرش:

۳-۱-  دانشگاه اختیار دارد ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری خود در هر کد محل تحصیل را به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون به دانشجویان/دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد که براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره یاد شده وارد شده‌اند، با رعایت شرایط آیین‌نامه اختصاص دهد.

۳-۲- میزان شهریه پذیرفته شدگان نهایی از طریق این آیین نامه در دانشگاه پیام نور براساس مصوبه هیأت امنای این دانشگاه می باشد.
۳-۳- اتباع غیر ایرانی "مقیم ایران"  ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند. داوطلبان مرد نباید هیچ گونه منع قانونی به لحاظ وضعیت نظام وظیفه داشته باشند.

۴- مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در سامانه برای ثبت نام:
 

۱- عکس پرسنلی ۴*۳ با زمینه روشن.
۲- تصویر مدرک تحصیلی دوره کارشناسی.
۳- تصویر مدرک تحصیلی دوره کارشناسی ارشد یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد.
۴-  ریزنمرات دوره کارشناسی ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل.
۵- ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل.
۶- پرداخت هزینه ثبت نام ۲۰۰۰۰۰۰ ریال (معادل دویست هزار تومان)، از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی متصل به ثبت نام (لازم به ذکر است امکان استرداد وجوه واریزی وجود ندارد، لذا در تکمیل فرآیند ثبت نام دقت فرمایید.)

 در صورتی که مدارک الزامی بارگذاری شده توسط متقاضی ناقص، ناخوانا و یا مخدوش باشد، پرونده متقاضی بررسی نخواهد شد و هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نمی گردد.  در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی متقاضی در هر مرحله از ثبت نام و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.


۵- فرآیند بررسی پرونده متقاضیان و اعلام نتایج:

 ۵-۱- پس از اتمام مهلت ثبت نام، پرونده متقاضیان توسط مرکز سنجش و آزمون دانشگاه بررسی خواهد شد و سپس طی یک اطلاعیه که بر روی پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه منتشر می‌شود، متقاضیان واجد شرایط آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری به مصاحبه دعوت می‌شوند. زمان مصاحبه متقاضیان دعوت شده به مصاحبه نیز در این اطلاعیه اعلام خواهد شد. (عدم حضور در روز مصاحبه به منزله انصراف متقاضی تلقی خواهد شد).

۵-۲- پس از انجام مصاحبه و مشخص شدن امتیازات سوابق پژوهشی، آموزشی و مصاحبه، اسامی پذیرفته شدگان به صورت اولیه و غیرقطعی از طریق پرتال دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد. خواهشمند است متقاضیان از هرگونه مراجعه حضوری یا تماس تلفنی برای اطلاع از نتیجه خودداری فرمایند.
۵-۳- پذیرش نهایی و قطعی منوط به تایید پذیرش توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. نتایج نهایی پس از تایید سازمان سنجش در شهریورماه اعلام خواهد شد.

۵-۴- ثبت نام در فراخوان و دارا بودن شرایط، به منزله پذیرش نمی باشد و دانشگاه در قبول و یا رد تقاضا براساس امتیازهای کسب شده اختیار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha