• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022921132
  • خبرنگار : 71983

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا:

دلار با مدیریت بانک مرکزی به پله ۵۷ هزار تومان رسید

دلار با مدیریت بانک مرکزی به پله ۵۷ هزار تومان رسید

حسن نوروزی با اشاره به تحولات بازار ارز و دلایل سیاسی آن گفت: با همه جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها ما دیدیم که اگرچه قیمت ارز پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل چند روزی افزایش یافت و به حدود ۷۰ هزار تومان رسید؛ اما امروز با کاهش چشمگیر قیمت‌ها، دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد و آرامش به بازار ارز بازگشت.

به گزارش ایسنا، حسن نوروزی، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحولات بازار ارز و نوسانات آن گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست در میدان نظامی با حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، در میدان اقتصادی نیز همراه با ناکامی در ایجاد تلاطم در بازار ارز از ایران شکست خوردند.

وی افزود: آمریکا و متحدانش در شب حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین تمام توان خود را برای ایجاد انحراف مسیر موشک‌های ایران به کار گرفتند اما نتوانستند مانع از تاثیر حمله موشکی ایران به اسرائیل شوند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: پس از ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی، سعی کردند تا با جوسازی در فضای مجازی و قیمت سازی دلار در فضای تلگرامی بازار ارز ایران را دچار تلاطم کنند که موفق نبودند و در حال حاضر شاهد روند کاهشی نرخ ارز در بازار هستیم. 

نوروزی خاطرنشان کرد: آنها فکر می‌کردند که به دنبال تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران  قیمت سازی‌ها و فضاسازی‌ها، بازار ارز را همچون سال‌های گذشته دچار تلاطم خواهد کرد؛ اما خوشبختانه با تدابیر هوشمندانه بانک مرکزی، این امر میسر و محقق نشد.

وی افزود: با همه جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها ما دیدیم که اگرچه قیمت ارز پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل چند روزی افزایش یافت و به حدود ۷۰ هزار تومان رسید؛ اما امروز با کاهش چشمگیر قیمت‌ها، دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد و آرامش به بازار ارز بازگشته است.

این نماینده خانه ملت گفت: حربه آمریکا و متحدانش در سال‌های گذشته یک حربه اقتصادی بوده که در کنار تحریم‌ها با فضاسازی سعی در ایجاد تلاطم در بازار ارز را داشتند؛ اما یک سالی است که این اهرم فشار برای بازار ارز هم دیگر نتیجه لازم را برای آنها ندارد.

نوروزی افزود: بازار ارز در سایه مدیریت خوب بانک مرکزی به آن درجه از ثبات رسیده که این فضاسازی‌ها نمی‌تواند تلاطم‌های سال‌های گذشته را در بازار ارز ایجاد کند و اگرچه افزایش قیمتی را  شاهد بودیم اما همچون سال‌های گذشته شدید نبوده و پس از چند روز سیر نزولی قیمت در بازار آغاز شد و شاهد تخلیه هیجانات بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha