• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 1403022921168
  • خبرنگار : 90047

درخواست مهم سرمربی فوتسال بانوان از فدراسیون

درخواست مهم سرمربی فوتسال بانوان از فدراسیون

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: قهرمان آسیا هستیم اما به دلیل شرکت نکردن در تورنمنت های بین المللی دچار افت رنکینگ شدیم و اکنون در رنکینگ فیفا در جایگاه دوم آسیا قرار داریم.

به گزارش ایسنا،‌ فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در حاشیه تمرین این تیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای آماده‌سازی تیم جهت شرکت در رویدادهای پیش رو با افتخار کار می‌کنیم و امیدوارم موفق شویم.

وی گفت: فکر می‌کنم حضور در چند رویداد پشت سر هم جامعه فوتسال بانوان را ذوق زده کرده است. امیدوارم در کنار هم و با حضور بازیکنان جوان که با انگیزه کار می‌کنند بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اولین رویداد تیم ملی فوتسال بانوان بازی‌های داخل سالن آسیا در تایلند است که هدفمان قرار گرفتن بر روی سکو است. البته هدف اصلی قهرمانی این بازی‌هاست که برای رسیدن به آن باید با برنامه حرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان افزود: بیشترین نیاز ما بازی تدارکاتی است تا بازیکن‌های جوان ما با تیم‌های قوی بازی کنند و محک بخورند. در حال حاضر حتی تیم‌های آسیایی مثل ژاپن، چین، تایلند و... قوی شده‌اند. اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم و روی جوانان سرمایه گذاری خوبی انجام دهیم، قهرمانی در بازی‌های داخل سالن دور از دسترس نیست.

سلیمانی درباره برنامه پیش بینی شده برای تیم ملی فوتبال بانوان، گفت: کادر فنی چند بازی تدارکاتی با تیم‌هایی همچون چین، تایلند، روسیه، پرتغال و.. را پیشنهاد داده‌اند و کمیته بانوان در این خصوص در حال رایزنی است. یکی دو تیم قطعی شده که در مصاحبه بعدی اعلام خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ادامه داد: بازیکنان جوان که به اردو دعوت شده‌اند، واقعا از انگیزه بالایی برخوردارند. ضمن احترامی که به بازیکنان باتجربه و اسطوره‌های این تیم دارم معتقدم دیگر باید به جوانان بها و اهمیت داد. این جوانان با تمام وجود تمرین می‌کنند، قطعا با جوانان نتیجه بسیار خوبی خواهیم گرفت.

سلیمانی درباره شرایط تیم برای قهرمانی در جام ملت های آسیا گفت: با توجه به حریفانی که در آسیا داریم تکرار قهرمانی بسیار سخت است. دوست دارم به رنکینگ فیفا که اعلام شده نگاهی داشته باشید. رنکینگ فیفا به ما می‌گوید شما دوم آسیا هستید در حالی که دو بار قهرمان آسیا شدیم. تایلند اکنون رنکینگ یک آسیا را دارد، فکر می‌کنم آن چیزی که سبب شده تا تایلند از نظر رنکینگ در جایگاه بالاتری از ایران قرار بگیرد حضور در تورنمنت‌ها و مسابقات بین المللی است. تیم ملی ایران طی چند سال فقط مسابقات کافا را داشته است. اگر به این مسابقات اعزام نمی شدیم باور کنید در رنکینگ هیچ جایگاهی نداشتیم.

وی افزود: اگر امروز انتقاد می‌کنم به خاطر این است که از ما انتظار قهرمانی دارند اما در رنکینگ دوم آسیا هستیم. با این وجود تلاش خواهیم کرد با کمک همکاران ابتدا رنکینگ خود را پس بگیریم و سپس به قهرمانی فکر کنیم. به هر صورت مرحله به مرحله پیش می رویم تا حضور قدرتمندی در مسابقات پیش رو داشته باشیم.

سلیمانی با بیان این که باید از تیم ملی فوتسال بانوان حمایت لازم انجام شود، افزود: این تیم به ویژه جوانان نیاز به حمایت دارند تا با شرکت در بازی‌های تدارکاتی تجربه کسب کنند و در مسابقات آسیایی خود را نشان دهند. ما اگر در تورنمنت کافا شرکت نمی‌کردیم جزو رنکینگ نبودیم. ژاپن از نظر رنکینگ در جایگاه سوم قرار دارد اما ما به لطف کافایی که رفتیم دوم آسیا هستیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان خاطرنشان کرد: تیم بسیار خوبی داریم و افراد باتجربه تیم به ویژه فرزانه توسلی، شیربیگی و نسترن مقیمی در کنار جوانان قرار دارند و به پیشرفت آن‌ها کمک می‌کنند. البته جوانان اعتماد به نفس لازم را در دیدارهای تدارکاتی پیدا می‌کنند و باید در تورنمنت‌های مختلف حضور داشته باشند.

سلیمانی افزود: هر کس از ما انتقاد می‌کند، به خاطر این است که دلش برای تیم ملی می‌سوزد. هیچ وقت جلوی انتقادها جبهه نگرفته‌ام و آن چیزی که به دردم می‌خورد برداشت می‌کنم. هر انتقادی که به تیم ملی کمک کند با تمام وجودم قبول می‌کنم. آن چیزی که اهمیت دارد کشورمان است و افتخاری که برای سربلندی کشور کسب می شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا از وجود مربیان جوان در کنار خود استفاده خواهید کرد یا خیر؟ افزود: این سوال تخصصی است، هر مربی افرادی در کنارش دارد که می‌تواند با او هماهنگ باشد. به لحاظ رفتاری و اخلاقی نه می‌توانیم کسی را  محکوم کنیم و نه می‌توانیم بگوییم فلانی خوب است یا بد و این اجازه را به خودم نمی‌دهم. اکثر کسانی که اکنون مربی شده‌اند از بازیکنان خوب تیم ملی بودند. افرادی که اکنون در کنار من حضور دارند، افراد باتجربه و خوبی هستند. انشالله بتوانیم کار گروهی خوبی انجام دهیم تا به هدفی که می خواهیم دست پیدا کنیم.

سلیمانی در پایان گفت: تیم ما واقعا به بازی تدارکاتی نیاز دارد و نتیجه آن به موفقیت تیم در بازی‌های پیش رو کمک بزرگی خواهد کرد و سبب می شود تا جوانان اعتماد به نفس لازم را پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha