• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403022921202
  • خبرنگار : 50124

یک کارشناس مذهبی:

شخصیت امام رضا(ع) در تمامی ابعاد قابل الگوگیری است

شخصیت امام رضا(ع) در تمامی ابعاد قابل الگوگیری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک کارشناس مذهبی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور امام‌رضا(ع) در ایران، گفت: تمام ایرانیان در زیر پرچم این امام رئوف هستیم، شخصیت این امام همام در ابعاد مختلف از جمله فردی، اجتماعی، سیاسی وغیره قابل الگوگیری است.

حجت‌الاسلام باقر مختاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دهه کرامت و شخصیت امام هشتم(ع)، اظهار کرد: مناسبت‌های دینی فرصت مغتنمی است تا با معارف دینی آشنا و این معارف را در زندگی خود پیاده کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: وقتی در تاریخ تشییع تدبر می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم در برخی مکان‌ها، این تاریخ با وجود حضور معصومین برای مدت طولانی امکان رشد و نمو پیدا نکرد، جزیره‌العرب یکی از همین مکان‌ها بود.

وی با بیان اینکه خواهران و برادران امام موسی کاظم برای تقویت تشیع به کشور ایران وارد شدند، گفت: پس ورود آن‌ها، گرایش به سمت تشیع در ایران افزایش پیدا کرد، مردم به لحاظ نگاه فرهنگی قابلیت پذیرش شیعه را داشتند و تمدن شیعه در ایران پایه‌گذاری شد.

مختاری در ادامه با اشاره به حضور امام‌رضا(ع) در ایران، یادآور شد: تمام ایرانیان در زیر پرچم این امام رئوف هستیم، شخصیت این امام همام در ابعاد مختلف از جمله فردی، اجتماعی، سیاسی و .... قابل الگوگیری است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) در سیره خود به شیعیان آموختند که نقشه دشمنان را خوب بشناسیم، گفت: برای مقابله با دشمنان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داریم، مامون وقتی امام رضا(ع) را دعوت می‌کند، برنامه دقیقی برای ایشان دارد و ایشان نیز با برنامه با مامون عباسی وارد مبارزه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مامون می‌خواست با استفاده از امام رضا(ع) به خلافت خود مشروعیت بدهد، خاطرنشان کرد: مامون عباسی خود را شیعه و محب اهل‌بیت نشان می‌دهد، اما امام رضا(ع) دسیسه‌های او را نقش برآب می‌کند و اجازه نمی‌دهد مامون عباسی از ایشان برای مشروعیت خود بهره‌برداری کند.

مختاری تاکید کرد: امام رضا(ع) با تک تک رفتار و کارهای خود به شیعیان درس دشمن‌شناسی می‌دهد، باید بدانیم دشمن چه هدف و برنامه‌دارد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم، نباید در برابر دشمن منفعل باشیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیا ن اینکه امام رضا(ع) از نظر علم و دانش بسیار قوی بودند، توضیح داد: مناظرات ایشان با متولیان مذاهب و ادیان مختلف گویای این مسئله است.

وی افزود: امام رضا(ع) از تک تک شیعیان غافل نبود و این موضوع نباید در شرایط کنونی مورد غفلت قرار بگیرد.

مختاری در خصوص دهه کرامت، گفت: مناسب‌های اسلامی فرصتی برای جریان‌سازی است، قطعا ولادت اهل‌بیت با افراد عادی متفاوت بوده و باید یک گام به سوی عبودیت برداریم، همچنین باید در این ایام بازخوانی تاریخ شیعی و دینی خودمان داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به ولادت حضرت معصومه و روز دختر، گفت: با گرامیداشت این مناسبت نگاه دین به دختران باید تبیین شود و جایگاه دختران در جامعه را ارتقا بدهیم، باید برکاتی که امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به واسطه حضورشان در ایران برای مردم داشتند، به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha