• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022921265
  • خبرنگار : 50355

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی:

میزان بارش‌ در برخی نقاط مشهد تا امشب بیش از ۵۰ میلیمتر خواهد بود

میزان بارش‌ در برخی نقاط مشهد تا امشب بیش از ۵۰ میلیمتر خواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میزان بارش‌ در برخی نقاط از امروز ظهر تا امشب ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر و در برخی نقاط تا بیش از ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

مرتضی اثمری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت هوای استان اظهار کرد: طبق هشدارهای گذشته و هشدار سطح نارنجی شماره ۷ که امروز صادر شد، کماکان بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و در نواحی مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: طی امروز ظهر به بعد تا اوایل وقت فردا یکشنبه، به ویژه در نواحی نیمه شمالی و شرقی استان بارش‌ها تشدید شده و با آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیرها همراه است. همچنین در این مدت افزایش وزش باد نیز پیش‌بینی شده است. 

اثمری با بیان اینکه از یکشنبه تا دوشنبه صبح، دمای هوا در استان کاهش پیدا می‌کند، عنوان کرد: این سامانه بارشی از فردا صبح به تدریج تضعیف و از میزان بارش‌ها کاسته شده و اواخر وقت یکشنبه نیز سامانه از نواحی شرقی استان خارج می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: روز دوشنبه موقتا با کاهش ابرناکی بارندگی قابل‌ توجهی نداریم و تنها در ارتفاعات شمالی استان و به خصوص ارتفاعات بینالود و هزارمسجد احتمال بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها رگباری است، میزان دقیق بارندگی مشخص نیست و در شهر مشهد نیز میزان بارش‌ها در نقاط مختلف متفاوت پیش‌بینی شده است. میزان بارش‌ در برخی نقاط از امروز ظهر تا امشب ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر و در برخی نقاط تا بیش از ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

اثمری خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت این سامانه بارشی که از چهارشنبه آغاز شد، در مشهد تاکنون حدود ۵۰ میلیمتر باران داشتیم که حدود  ۳۸ میلیمتر آن طی چهارشنبه در عرض یک ساعت اتفاق افتاده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها به شهروندان توصیه می‌شود حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند، در مسیر رودخانه‌ها توقف نداشته و به ارتفاعات صعود نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha