• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403022921321
  • خبرنگار : 80001

/جام رسانه امید/

محیاپور: به زودی کارخانه تولید طلا راه‌اندازی می‌شود

محیاپور: به زودی کارخانه تولید طلا راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین گفت: در حوزه اکتشاف و تولید مس و طلا ظرفیت‌های بزرگی در کشور داریم و به زودی عملیات بهره‌برداری و راه‌اندازی کارخانه تولید طلا را خواهیم داشت که باعث توزیع عادلانه ثروت در کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد محیاپور شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید»، اظهار کرد: ذخیره قطعی سنگ آهن معدن شماره ۳ گل گهر بیش از ۴۰ میلیون تن است که به زودی طرح‌های توسعه‌ای در این معدن را اعلام می‌کنیم. معدن شماره ۳ گهر زمین بزرگترین معدن خاورمیانه است که شرایط آن را بسیار خاص و ویژه کرده است.

وی افزود: بحث تکمیل زنجیره فولاد را در استان کرمان و شهرستان سیرجان پیگیری می کنیم که برنامه برداشت بیش از ۲۵ میلیون سنگن آهن را از این مع ن داریم. در حال حاضر از ظرفیت تولید سالیانه ۸ میلون تن کنسانتره و ۶ میلیون تن گندله برخورداریم.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت زنجیره فولاد هم گفت: تولید محصولات خاص باکیفیت را در دستور کار داریم. بخشی از این محصولات که در بدنه خودرو استفاده می‌شود قبلا از خارج وارد کشور می‌شد که امروز در این زمینه خودکفا شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین، توسعه جغرافیایی و تنوع سبد محصول را از رویکردهای شرکت دانست و گفت: بیش از سه پیمانکار حفاری تا عمق بیش از ۳۳۰۰ تا ۳۵۰۰ متر عملیات اکتشافی در حوزه مس و طلا انجام می‌دهند. به برنامه‌های امیدبخشی در این زمینه رسیده‌ایم که اثبات می‌کند جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان چه استعدادهای بزرگی دارد.

وی تاکید کرد: در معدن طلا اخیرا در یک مزایده شرکت کردیم که عملیات بهره‌برداری و راه‌اندازی کارخانه تولید طلا را خواهیم داشت. این باعث توزیع عادلانه ثروت در کشور می‌شود.

وی با بیان این‌که «توسعه صنعتی مستلزم بومی‌سازی تجهیزات است» افزود: بومی‌سازی قطعات و ماشین آلات فناورانه برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر تصریح کرد: بومی‌سازی و دستیابی به دانش معدن‌کاری روباز و زمینی، امکان‌سنجی تولید عناصر نادر خاکی در کشور، امکان‌سنجی شیرین‌سازی شورابه معدن گهرزمین و ارزیابی تولید عناصر با ارزش از نمک حاصله و امکان‌سنجی استحصال عناصر ارزشمند از شورابه‌های قم از دیگر دستاوردهای کشور بوده است.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: ما واگذاری ۳۰ درصد شرکت به عموم را در دستور کار داریم که به زودی مشارکت مردم را خواهیم داشت. به بازارهای صادراتی ویژه‌ای هم دسترسی پیدا کرده‌ایم. مشتریان خارجی ما می‌گویند ما محصولات ایرانی را می‌خواهیم که حداقل ۱۵ درصد نسبت به سایر کشورها کاهش قیمت دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha