• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022921341
  • خبرنگار : 50356

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد

عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی آغاز شد 

عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی آغاز شد 

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با خرید تضمینی نزدیک به ۱۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان های گناباد و بجستان عملیات خرید تضمینی این محصول استرتژیک در استان خراسان رضوی آغاز شد.

وحیدرضا فریدونی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های گناباد و بجستان با خرید ۱۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آغاز شده است.

وی گفت: در سال جاری ۵۵ مرکز و کمیسیون خرید در استان نسبت به خرید محصول گندمکاران استان اقدام خواهند کرد که با توجه به آغاز این عملیات اقتصادی از شهرستان‌های جنوبی استان در حال حاضر مراکز خرید در این منطقه فعال شده و با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌ها، دیگر مراکز، کمیسیون‌ها و انبارهای مباشر خرید به خدمات‌رسانی به کشاورزان خواهند پرداخت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۷۵ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این قیمت با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید خواهد بود.

فریدونی با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری با مشارکت بالای کشاورزان گام مهمی در جهت تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برداشته شود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموع  ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت بیش از ۴۳۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در حوزه کنترل کیفیت گندم‌ها تصریح کرد: در سال جاری محموله‌های گندم با ۲ درصد سن‌زدگی بدون کسر بها ، تا ۴ درصد سن‌زدگی با ۲۵۰ ریال کاهش و بیش از ۴ درصد سن زدگی با ۱۰۰ ریال کاهش قیمت در ازای هرکیلو گندم مواجه خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: در سال جاری در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان از الک ۲در ۲ میلیمتری در آزمایشگاه های مراکز خرید استفاده خواهد شد که این خود باعث کاهش میزان افت در محموله های گندم می شود.

فریدونی ادامه داد: ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی، به همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانک کشاورزی از مهمترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان است. خراسان رضوی در سال گذشته شاهد خرید تضمینی نزدیک به ۳۸۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با ارزش ۵۶ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha