• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022921343
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

تعاون روستایی نقش مردم تیران در رشد اقتصادی را فعال کند

تعاون روستایی نقش مردم تیران در رشد اقتصادی را فعال کند

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: سازمان تعاون روستایی نقش مردم روستانشین این شهرستان در رشد اقتصادی را فراهم و تبدیل به یک فرصت درآمدی کند.

علی محمدی کیا، امروز(شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در جلسه تکریم و معارفه رئیس اداره تعاون روستایی تیران و کرون به اقتصاد روستاییان اشاره و اظهار کرد: روستاییان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصادی و تأمین نیاز جامعه شهری هستند که تیران و کرون با ظرفیت ۴۰ روستا و بخش زیادی از جمعیت، این مأموریت مهم را بر عهده دارد.

وی افزود: بخش زیادی از اقتصاد این شهرستان در حوزه روستایی و تولیدات آنان هدایت و راهبری می‌شود که عمدتاً هم در بخش کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی است.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه روستانشینان این شهرستان توانایی فعالیت تولیدی در بخش‌های دامداری و دام‌پروری را نیز دارند، تصریح کرد: دامداری‌های کوچک می‌تواند در تأمین نیازهای شهرستان و حتی صادرات موفق عمل کند.

محمدی کیا با اشاره به اینکه نسل‌های جدید روستایی به فعالیت‌های صنایع دستی و گردشگری علاقه‌مند هستند، یادآور شد: پنج روستای این منطقه دارای ظرفیت گردشگری هستند که با سرمایه‌گذاری و توسعه آن درآمدزایی خوبی را نصیب مردم آن مناطق می‌کند.

به گفته وی تولیدات صنایع‌دستی و بازارچه‌های محلی و همچنین ورود کالاها به بازارهای بزرگ خود نقطه قوت این حوزه بوده اما تمامی این ظرفیت‌ها نیازمند راهبری و تدوین برنامه جامع است.

به اعتقاد فرماندار تیران و کرون تعاون روستایی نقش محوری برای فعال‌سازی مردم در حوزه اقتصاد و عرضه تولیدات آنان دارد از این جهت این سازمان باید برنامه‌ریزی هدفمند با تشکل تعاونی‌ها از بین مردم انجام دهد.

محمدی کیا ادامه داد: در حال حاضر ۱۹ شرکت تعاونی روستایی شامل تعاونی فروش، تولیدی، کشاورزی و خدماتی در مناطق روستایی این شهرستان فعال است که زمینه‌ساز مشارکت بین متولیان بخش‌های مختلف تولیدی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی میراث فرهنگی و صنایع‌دستی نیز یکی از فرصت‌های مغفول است تا اینکه تعاون روستایی با همکاری هنرمندان و همچنین میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این حوزه نیز فعال شود.

 در این جلسه سروش سهیل‌الدین به‌عنوان رئیس تعاون روستایی تیران و کرون معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha