• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022921373
  • خبرنگار : 50649

سرپرست شرکت گاز فارس مطرح کرد:

پایش مستمر تأسیسات گازرسانی استان فارس توسط بازرسان فنی

پایش مستمر تأسیسات گازرسانی استان فارس توسط بازرسان فنی

ایسنا/فارس سرپرست شرکت گاز فارس گفت: کنترل کیفی تاسیسات در حال بهره‌برداری شرکت گاز استان فارس شامل ایستگاه‌ها، خطوط تغذیه، شبکه، انشعابات با همت جهادی بازرسان فنی تحقق یافت. 

وحید بهفر امروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در نشست کارکنان شرکت گاز فارس با بیان اینکه کنترل کیفی تاسیسات توزیع گاز و طرح‌های گازرسانی در استان فارس با تلاش جهادی بازرسان فنی تحقق یافت، گفت: بازرسان فنی ضامن اجرای کیفی طرح‌های گازرسانی با هدف توزیع ایمن، باثبات و پایدار گاز هستند. 

وی افزود: بازرسان فنی شرکت گاز استان موفق شدند از یک هزار و ۱۳۱ تأسیسات در حال بهره‌برداری شامل ۵۵۷ ایستگاه تقلیل فشار، ۲۸۷ ایستگاه حفاظت کاتدیک و ۲۸۷ سیستم ارتینگ، بازرسی به عمل آورند.

بهفر تعداد بازرسی از  پروژه‌های در حال اجرا، نصب کنتور و رگولاتور و بازرسی پروژه‌های تعمیراتی را ۹۸ مورد عنوان کرد و گفت: سال گذشته در مجموع ۵۱۷ مورد بازرسی آزمون‌های مقاومت، نشتی، پوشش خطوط تغذیه و شبکه و بررسی مدارک آزمون انجام شد.

سرپرست شرکت گاز فارس اظهار کرد: امور بازرسی فنی همواره بر آن بوده است تا با انجام بازرسی‌های دوره‌ای از تأسیسات و پایش آن‌ها با استفاده از تجهیزات بازرسی روز دنیا به واحدهای بهره‌برداری در توزیع مطمئن گاز بین مناطق شهری و روستایی استان پهناور فارس کمک قابل توجهی کند.

وی تأکید کرد: بازرسان فنی بنا بر وظایف ذاتی و سازمانی خود از ابتدای شروع طرح تا پایان پروژه‌های گازرسانی و نیز در طول دوران بهره‌برداری حضور مؤثر و چشمگیر دارند.‌

سرپرست شرکت گاز استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف بازرسان فنی شرکت گاز استان نشت‌یابی شبکه‌های گازرسانی است، افزود: در سال گذشته میزان نشت‌یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع ۲۴ هزار و ۷۶۵ کیلومتر و نشت‌یابی انشعابات نیز ۶۷۴ هزار و ۶۱۸ فقره بوده است.

بهفر با اشاره به پوشش بیش از ۹۹ درصدی گاز در شهرها و روستاهای استان فارس بر ضرورت دوچندان سلامت تجهیزات واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان بر اساس دانش و تخصص روز دنیا برای پایداری توزیع گاز در سطح استان تأکید کرد و گفت: با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای توزیع مستمر و پایدار گاز برای مشترکین هموار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha