• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022921442
  • خبرنگار : 50444

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس:

انتصابات در خراسان شمالی باید براساس شایستگی باشد

انتصابات در خراسان شمالی باید براساس شایستگی باشد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس گفت: انتصابات در استان باید براساس شایستگی باشد نه آنکه صرفاً موضوعات سیاسی سبب انتصابات شود.

محمد وحیدی امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: گاهی شاهدیم بعضی انتصابات به‌دلیل مسائل سیاسی انجام می‌شود که باید از آن‌ها اجتناب کرد. همچنین می‌بینیم بعضی نیروها را به‌دلیل برخی فعالیت‌های انتخاباتی می‌سوزانند که کاری غلط است و فرصت‌ها را از استان می‌گیرد.

وی بیان کرد: وقتی بحث منافع و توسعه استان پیش می‌آید، باید همه پشت یکدیگر باشیم و از یکدیگر حمایت کنیم.

وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی در بخش‌های مختلف، گفت: نخستین ظرفیت خراسان شمالی نیروی انسانی آن است که با توجه به آن‌ها می‌توان بیش از پیش به سمت توسعه حرکت کرد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس ادامه داد: بهره‌مندی درست از ظرفیت رسانه نیز توسعه استان را به‌دنبال دارد.

وی تاکید کرد: در چهار سال گذشته، هیچ شکایتی از رسانه‌ها نکردیم، البته این دلیلی بر آن نیست که از همه مطالب آن‌ها رضایت داشتیم، بلکه اعتقاد ما این بود که فضای رسانه‌ای باز باشد تا بتوانیم از انتقادهای سازنده آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی تحقق توسعه در همه بخش‌ها را نیازمند تعامل بخش‌های مختلف با یکدیگر دانست و افزود: پیگیری‌های بسیاری در حوزه پساب شهر بجنورد، انتقال آب مرزی سرانی، راه و ... انجام شد و آنجا که همه پشت هم بودیم موفق شدیم.

وحیدی به بودجه استان اشاره کرد و ادامه داد: در چهار سال گذشته، استان در بودجه کشور به رتبه هجدهم رسید و تقویت شد. بنابراین انتظار می‌رود این موضوع همچنان در اولویت مسؤولان و نمایندگان مردم استان در مجلس باشد و این روند حفظ شود.

وی به حمایت از گروه‌های جهادی در بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: هر استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های جهادی دارد که تاکید شده است، از آن‌ها برای حمایت از مردم استفاده شود. بنابراین از این محل می‌توان اقدامات بسیار مثبتی انجام داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس بیان کرد: باید نگاه حذفی را از دیدگاه‌ها پاک کنیم و به‌دنبال توسعه باشیم.

وی اضافه کرد: اگر سلیقه ما با فرد دیگری متفاوت بود، نباید سبب حذف آن فرد شود. در پیش گرفتن این مسیر سبب وارد شدن آسیب جبران‌ناپذیر به نظام می‌شود، پس باید نگاهی منسجم و معقولانه داشته باشیم تا توسعه استان رقم بخورد.

توسعه استان با پیگیری پروژه‌های بر زمین مانده

دیگر نماینده مردم شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس گفت: توانستیم بیمارستان مادر و کودک را به‌عنوان پروژه جایگزین زایشگاه بجنورد تثبیت کنیم. اکنون این بیمارستان ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار دارد که از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

سید محمد پاکمهر با اشاره به پروژه‌های مختلف استان، بیان کرد: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار استان، پروژه خاموش سد بش‌قارداش با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که با پیگیری‌های سه ساله توانستیم امسال برای آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب کنیم.

وی اظهار کرد: سایت پرتودهی محصولات کشاورزی نیز که در برنامه‌های ۱۲ استان قرار دارد، در خراسان شمالی در حال اجراست و امیدواریم با حمایت‌های استاندار بتوانیم آن را تا شش ماه آینده به پایان برسانیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: خراسان شمالی با کمبود پزشک روبه‌رو است و برای جبران این موضوع در سه سال گذشته پیگیر راه‌اندازی دانشکده پزشکی بودیم که این اتفاق افتاد و علاوه بر دانشجویانی که اکنون در آن حضور دارند، بیش از ۱۰۰ دانشجوی پزشکی در سال آینده به آن اضافه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید به‌دنبال گرفتن ماده ۲۳ برای اجرای پروژه‌های مختلف در استان باشیم، افزود: تعدادی ناوگان امدادی به استان افزوده خواهد شد و دپارتمان جراحی چشم نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود تا کاستی‌های استان کمتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha