• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022921470
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

صادرات ۲۰ میلیون دلار فرآورده‌های دامی از اصفهان

صادرات ۲۰ میلیون دلار فرآورده‌های دامی از اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه به بیش از ۱۰ نوع فراورده‌های لبنی مجوز صادرات از استان اصفهان را دادیم، گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۲۰ میلیون دلار فرآورده‌های دامی از استان اصفهان و بیش از ۲ هزار تن فرآورده‌های لبنی معادل ۴ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار فراورده‌های لبنی صادر شده است.

سیدرضا موسوی، مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان، امروز (شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به مناسبت روز جهانی شیر، اظهار کرد: استان اصفهان در حوزه دام و طیور کشور یکی از استان‌های پیشرو است و حدود ۱۰ درصد از این صنعت را معادل بیش از ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن فرآورده‌های دامی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن شیر خام به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور ماموریت امنیت و ایمنی غذایی مردم را عهده‌دار است، افرود: در این راستا سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ میلیون دز واکسن برای مقابله با بیماری‌های مختلف به دام‌های استان تزریق شده است تا از انتقال بیماری به دام و انسان جلوگیری شود. در دو ماه اخیر بیش از ۲۰ میلیون دلار فرآورده‌های دامی از استان اصفهان صادرات شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه عرضه شیر با کیفیت و سالم در تراز بین الملل نتیجه تلاش‌های کارکنان سازمان دامپزشکی کشور و استان است، گفت: امنیت غذایی به صورت برنامه‌ریزی شده با نمونه‌برداری، خون‌گیری و تست‌های متوالی این ماموریت مهم را انجام می‌دهند. بر این اساس در دوماه اخیر بیش از ۲ هزار تن، معادل ۴ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار فراورده‌های لبنی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این صادرات از تنوع مناسبی برخوردار است و به بیش از ۱۰ نوع فراورده‌های لبنی مجوز صادرات از استان اصفهان را دادیم، اضافه کرد: همچنین محور اصلی صادرات محصولات لبنی ما کشورهای اوراسیا هستند، ممیزی‌های صادرات به اوراسیا بسیار سختگیرانه است به گونه‌ای که امروز فرآورده‌های لبنی خود را با بیش از ۱۳۰ پارامتر آزمایش انجام می‌دهیم و تراز کیفیت خود را تبدیل به یک فرهنگ در جامعه دامداری می‌کنیم و هیچ شیری بدون انجام آزمایش‌های لازم مجوز صادرات نخواهد گرفت.

به ازای هر اصفهانی ۳۴۴ لیتر یا کیلوگرم شیر در استان اصفهان تولید می‌شود

حسین ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با تاکید بر اینکه استان اصفهان با افتخار پرچم دار صنعت پرورش گاو شیرده و تولید شیر را در کشور بر عهده‌ دارد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با همیاری تشکل‌ها و دامداران وظیفه تامین امنیت غذایی و تولید محصولات با کیفیت، سالم با قیمت مناسب برای مردم را برعهده دارد، در این راستا بیشتر مراکز تولید شیر کودک، شیر مورد نیاز خود را از استان اصفهان تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، همواره در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا از نظر کیفیت و کمست بهترین شیر را تولید کند، تصریح کرد: سرانه تولید شیر بر اساس پنج میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر جمعیتی که در استان اصفهان مد نظر قرار دهیم به ازای هر اصفهانی ۳۴۴ لیتر یا کیلوگرم شیر در استان اصفهان تولید می‌کنیم. به مناسبت روز جهانی شیر و الگوی اصلاح تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر، ۱۱ خردادماه در گذر چهارباغ جشن ملی برگزار خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: امروز با تولید سالانه نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار تن شیری که در استان اصفهان تولید می‌شود، ۱۵ درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است. کل تولیدات و صادرات شیر در کشور طی سال گذشته که در نظر گرفته‌ایم میانگین و سرانه مصرف ما در کشور ۱۱۰ کیلوگرم است که عدد پایینی است و باید این عدد را به جایگاه اصلی خود افزایش دهیم.

پنجمین سال بزرگداشت روز جهانی شیر، برگزار می‌شود

محمد جعفر فوده، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما به جهت اجرای مسئولیت اجتماعی سال ۱۴۰۳ را بر بهبود الگوی تغذیه متمرکز شدیم، اظهار کرد: نخستین رویداد پیش روی ما روز جهانی شیر است اما فقط به شیر و لبنیات نمی‌پردازیم و کل تغذیه انسان‌ها مد نظر است بر این اساس تخم مرغ که بهترین پروتئین اول و بعد پروتئین شیر از لحاظ ترکیب اسیدهای آمینه است.

وی از همکاری اتاق بازرگانی در تمام الگوهای مصرف و الگوهای تغذیه خبر داد تا متخصصان را گرد هم بیایند و یک تغییر بزرگ در نگرش و تغذیه‌ی افراد انجام شود.

رضا زاهدی دبیر اجرایی رویداد بزرگداشت روز جهانی شیر، با تاکید بر اینکه امسال پنجمین رویداد بزرگداشت روز جهانی شیر است، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی مصرف شیر در دنیا است، پس باید این مسئله را جدی دنبال کرد، از دستاوردهای سال‌های گذشته این نشست‌ها تولید مستندی در صدا و سیما و برگزاری روز جهانی شیر در وزارت جهاد بود.

۳۰۰ بازرس سلامت محصولات لبنی در استان اصفهان نظارت می‌کنند

علی پارسا معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۰۰ بازرس بر بهداشت محیط و عرضه سالم محصولات لبنی در استان اصفهان نظارت می‌کنند، گفت: این بازرسان به صورت ۴۵ روز یکبار از واحد های لبنیاتی بازدید می‌کنند، در سال ۱۴۰۲، از ۶۰ مورد نمونه‌برداری از عرضه لبنیات و شیر ۲۸ مورد آن عدم انطباق با استانداردهای موجود را داشت که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha