• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022921485
  • خبرنگار : 50441

نقش ویژه روسای جمهور ایران و تاجیکستان در برقراری مناسبات فرهنگی

نقش ویژه روسای جمهور ایران و تاجیکستان در برقراری مناسبات فرهنگی

ایسنا/فارس معاون امور فرهنگی اداره ارشاد فارس، نقش روسای جمهور ایران و تاجیکستان را در برقراری ارتباطات فرهنگی بین دو کشور موثر عنوان کرد و آن را زمینه‌ساز تقویت ارتباطات سیاسی قلمداد کرد.

غلامرضا خوش اقبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص اجرای مشترک ارکستر سمفونیک استان فارس و کشور تاجیکستان اظهار کرد: این اجرا در دو روز در تالار حافظ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انجام شد و بیش از ۲ هزار نفر از علاقi مندان به هنر استان فارس به صورت رایگان از این برنامه بازدید کردند و شب خاطره انگیزی برایشان به جا ماند.

نقش ویژه روسای جمهور ایران و تاجیکستان در برقراری مناسبات فرهنگی

وی افزود: تاجیکستان، کشور ادب دوست و فرهنگ وری است که همانند ایران با زبان و ادبیات فارسی زندگی کرده و میزبانی از گروهی از هنرمندان این کشور در شیراز، برای ما باعث افتخار و خوشحالی بود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه مناسبات فرهنگی که با رویدادهای هنری همراه است به شدت می‌تواند در تقویت ارتباطات سیاسی و بین المللی کشورها موثر باشد، گفت: بالطبع نگاه هنر و موسیقی و ساختارهای منظمی مثل ارکستر سمفونیک به عنوان زبان مشترک بین ملت‌ها به ویژه ملت‌هایی که هم زبان و هم نگاه هستند، در حوزه بین الملل می‌تواند به عنوان یکی از راهبردهای اصلی فرهنگی و تاثیرگذار در میان ملت‌ها مد نظر باشد.

خوش اقبال افزود: امید داریم که با ارتباط بیشتری که هفته‌های فرهنگی ایران در تاجیکستان و بالعکس برگزار می‌شود و با استفاده از ظرفیت‌های مشخصی غیر از موسیقی مانند نمایش، سینما، تئاتر و هنرهایی که می‌توانند ارتباط بین کشورها را تقویت کنند، بتوانیم آگاهی و اشنایی مردمان دو کشور را برای زیست مسالمت آمیز و نگاه بلند فرهنگی در کنار یکدیگر تقویت کنیم.

وی پایان صحبت‌های خود را به تشکر و قدردانی از روسای جمهور دو کشور اختصاص داد و گفت: آن ها مناسبات فرهنگی را با جدیت دنبال می‌کنند و امیدواریم با این ارتباط و روابط ارزشمند، رویدادهای جذاب و به‌یاد ماندنی برای مردم هر دو کشور رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، ارکستر سمفونیک کشور تاجیکستان طی شب‌های پنجشنبه و جمعه، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه در تالار حافظ شیراز و به‌همراه ارکستر سمفونیک استان فارس به اجرای برنامه‌ای دو ساعته پرداخت که با استقبال گسترده مردم هنردوست شیراز همراه شد.

نقش ویژه روسای جمهور ایران و تاجیکستان در برقراری مناسبات فرهنگی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha