• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022921510
  • خبرنگار : 50646

شهردار لاهیجان خبر داد

نمایش مجسمه‌های چوبی در لاهیجان

نمایش مجسمه‌های چوبی در لاهیجان

ایسنا/گیلان شهردار لاهیجان‌ گفت: نخستین جشنواره مجسمه‌های چوبی در این شهر با حضور هفت هنرمند مطرح کشور از ۲۹ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه برگزار می‌شود.

رضا زنده‌دل امروز، ۲۹ اردیبهشت ماه در حاشیه برگزاری جشنواره مجسمه‌های چوبی لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این جشنواره با حضور هفت نفر از هنرمندان مطرح کشور از ۲۹ اردیبهشت تا چهارم خرداد ماه در ضلع شمالی استخر لاهیجان برگزار می‌شود.

نمایش مجسمه‌های چوبی در لاهیجان

وی با اشاره به معرفی هنرمندان مجسمه ساز، افزود: در این جشنواره محمدعلی ودود، شادی حبیب، شهرام امیری، امیرحسین صدیق ، کیوان مهرزاد، علیرضا صدیقی و آرش مدهوش حضور دارند.

شهردار لاهیجان گفت: این هنرمندان بر روی تنه درختانی که به دلیل خطر آفرینی و پوسیدگی با مجوز کمیسیون قانونی قطع شده بودند، دوباره با دستان هنرمندان نامی بازآفرینی شده و هنرمندان آثار خود را بر روی این درختان خلق می‌کنند.

زنده دل گفت: این آثار پس از پایان جشنواره در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

نمایش مجسمه‌های چوبی در لاهیجان

زنده‌دل درباره نخستین رویداد ملی عکس لاهیجان که با اعلام نفرات برگزیده به کار خود پایان داد، خاطرنشان کرد: شهر لاهیجان قدمت تاریخی و فرهنگی بسیار دارد و ما نتوانستیم آن طور که باید این شهر را به درستی معرفی کنیم چرا که این شهر جاذبه‌های بسیاری برای معرفی دارد.

وی به معرفی کاشف السلطنه بانی کاشت چای و زحماتی که برای کاشت و تکثیر این گیاه از گذشته تا به امروز کشیده شده پرداخت و گفت: معرفی لاهیجان بعنوان پایتخت چای ایران بهانه‌ای شد تا رویداد ملی عکس را برای اولین بار در این شهر اجرا کنیم.

نمایش مجسمه‌های چوبی در لاهیجان

شهردار لاهیجان‌ گفت: از حدود ۳۰۰ عکاسی که علاقمند به حضور در تورهای تخصصی عکاسی در شهر لاهیجان بودند ۳۰ نفر پذیرفته شدند و شرکت کنندگان در این چند روز بیش از هزار عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی با اشاره به معرفی نفرات برتر، افزود: در بخش مستند شهری نفر اول شبنم ملکی، نفر دوم تورج نیک‌نژاد و نفر سوم نگین محمدی‌فرد بودند، در بخش چای امیرحسین یوسفی کیساری نفر برتر و در بخش لاهیجان کیان احمدپور نفر نخست و مریم سمیعی به عنوان نفر برتر معرفی شدند و داوری این رویداد را جاسم غضبانپور، افشین شاهرودی و سیف اله صمدیان بر عهده داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha