• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022921512
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نمایشگاه نخستین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افتتاح شد

نمایشگاه نخستین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان شرقی نمایشگاه نخستین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با حضور مسئولین افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی و واحد تبریز در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، گفت: امروز خانواده‌ها برای فرزندانشان از دانشگاه صرفاً مدرک نمی‌خواهند، تضمین آینده می‌خواهند. اگر دانشگاهی بتواند تضمین آینده برای فرزندان خانواده‌ها ایجاد کند، به آن دانشگاه رجوع می‌کنند؛ و اگر نه آن دانشگاه از گردونه فعالیت در حوزه آموزش عالی حذف خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و۸۰۰ دانشجو دارد، این افزایش دانشجو به اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی برمی گردد که یکی از آن‌ها نمایشگاه صدرا است؛ صدرا مخفف صنعت، دانشگاه و راه اشتغال است که برای ارتباط صنعت و دانشگاه یک نمایشگاهی ایجاد می‌شود. در همین مکان دانشجوها با توانمندی‌های صنایع آشنا می شوند و صنایع هم نیروهایی که می‌خواهند در قالب‌های مختلف از بین دانشجویان انتخاب می‌کنند و این یک پلی است برای این ارتباط.

رنجبران افزود: در دانشگاه ازاد اسلامی طرح مهمی به اسم طرح پویش داریم دانشجویان همزمان با تحصیل دو یا سه روز از تحصیل خود را در صنعت می‌گذرانند.

 وی متذکر شد: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در طرح پویش فعالیت می کنند. دانشجو در هنگام حضور یک بخشی از درآمدش را کسب می‌کنند که برای شهریه‌شان هزینه می‌شود و در کنار آن کار هم یاد می‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: فارغ التحصیلانی که در طرح پویش شرکت می‌کنند صنعت را تجربه کرده‌اند و تا حدودی مهارت اولیه دارند.

وی از امضای یک تفاهمنامه با خوشه صنعتی اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: تمام صنایع که در این خوشه هستند بزرگوارانه در کنار دانشگاه قرار گرفته‌اند و در مورد حضور دانشجو در صنایع همکاری می‌کنند. همه این‌ها بستری است تا دانشجویان مهارت لازم را کسب نماید.

 وی افزود: دانشگاه‌هایی برقرار می‌مانند که روی افزایش مهارت و توانمندی سرمایه‌گذاری و کار کنند این نمایشگاه یکی از آن بخش‌هاست.

به گزارش ایسنا، صدرا مخفف دانشگاه، صنعت و راه اشتغال است که با حضور بیش از ۷۰ شرکت های بزرگ و کوچک صنعتی در سالن چند منظوره شهید بیوک منیر سرابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز امروز با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولین افتتاح و آغاز به کار کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha