• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۰۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403022921520
  • خبرنگار : 71552

جدال گیتی‌پسند و فولاد مبارکه برای سکوی سوم

سرمربی هندبال گیتی‌پسند: ۱۰ ماه برای سکو تلاش کردیم

سرمربی هندبال گیتی‌پسند:  ۱۰ ماه برای سکو تلاش کردیم

سرمربی هندبال گیتی پسند گفت: ۱۰ ماه تلاش کردیم تا روی سکو برویم و همه زحمات ما بستگی به همین یک بازی آخر برابر مس دارد. غیر از برد به هیچ چیز فکر نکرده‌ و می‌دانیم اگر بازی به تساوی ختم شود حتما چهارم می‌شویم.

کیوان صادقی سرمربی تیم هندبال گیتی پسند در گفت و گو با ایسنا، در خصوص دیدار آخر تیمش برابر مس کرمان اظهار کرد: قرعه ما در لیگ طوری بود که از همان اول لیگ، دو بازی سخت داشتیم، بعد بازی‌های آسان و متوسط می‌شد اما دوباره بازی‌های سخت و نفس‌گیر را پیش رو داشتیم. خداراشکر بازیکنان به لحاظ روحی و روانی خوب هستند. بازی ما هفته آخر مقابل مس کرمان (قهرمان لیگ برتر) است. آنها می‌دانند که مزد همه تلاششان به همین بازی است.

وی افزود: ۱۰ ماه تلاش کردیم تا روی سکو برویم و همه زحمات ما بستگی به همین یک بازی آخر دارد. ما به هیچ نتیجه‌ای کار نداریم، نتیجه دست خودمان است. سرنوشت مسابقات و زحماتمان به خودمان بستگی دارد. در دور رفت بازی با مس که در کرمان بود تا لحظات آخر پایاپای پیش رفتیم و حتی ما جلو بودیم اما در لحظه بازی را واگذار کردیم. فکر نمی‌کنم در اصفهان دوباره این اتفاق بیفتد و ما به امید خدا دو امتیاز می‌گیریم و سوم می‌شویم.

سرمربی تیم هندبال گیتی پسند در خصوص احتمال تساوی مقابل مس کرمان گفت: اصلا به اینکه بازی به تفاضل گل برسد فکر نمی‌کنیم. هدفمان برد است. غیر از برد به هیچ چیز فکر نکرده‌ایم. می دانیم اگر بازی به تساوی ختم شود ما حتما چهارم می‌شویم. اگر با دید یک گل دو گل اختلاف جلو برویم حتما می‌بازیم. خیلی محکم به زمین می‌رویم تا با اختلاف زیاد دو امتیاز را بگیریم.

وی در خصوص سطح لیگ برتر هندبال و وقفه‌های زیادش گفت: واقعا لیگ به لحاظ زمانی خسته کننده و فرسایشی شد. از همان ابتدا چند بازی کردیم تعطیل شد، دوباره چند بازی و دوباره وقفه افتاد. تعطیلات زیادی به لیگ خورد که خیلی شرایط را سخت کرد. همه خسته شدیم و آسیب دیدگی ها زیاد شد. شاید تا حالا مدتی که در هندبال بودم آنقدر لیگ طولانی نداشتیم. البته مجبور بودیم چون بازیهای آسیایی، انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا را داشتیم. همه اینها دست به دست هم داد تا لیگ طولانی شود. هر چند سال یک بار این اتفاق می‌افتد و ما هم باید به فدراسیون کمک و تحمل کنیم.

صادقی در خصوص سطح لیگ برتر هندبال افزود: لیگ خیلی خوبی بود، چون سال‌های قبل تمامی بازیکنان در یک باشگاه بودند و مهره‌ها پخش نمی‌شدند اما این دوره بازیکنان در تیم‌ها پخش بودند. از ابتدای لیگ هیچ کس تصوری از قهرمان نداشت در حالی که سال‌های قبل از همان ابتدا رده‌ها مشخص بود. خداراشکر بازیکنان پراکنده بودند و هر تیمی دو سه بازیکن خوب داشت. این نشان دهنده لیگ خوب است.

کارشناس هندبال با اشاره به اینکه باید لیگ به صورت پلی آف برگزار شود افزود: اما باید بگویم لیگی خوب است که تا آخرش خوب پیش رود. وقتی لیگ به صورت رفت و برگشت باشد در هفته‌های پایانی تیم‌هایی که تکلیفشان مشخص است فشار زیادی نمی‌آورند و تیم‌های پایینی هم انگیزه‌ای ندارند. باید به نظرم هندبال به صورت پلی آف برگزار شود تا انگیزه‌ای برای همه تیم ها وجود داشته باشد و تا روز آخر همه با انگیزه کار کنند و کسی کنار نکشد. پلی آف می تواند به صورت رفت و برگشت و متمرکز برگزار شود. با یک تیر دو نشان می‌زنیم و کمک حال هندبال است. مسابقات آسیایی و مسابقات باشگاه‌های آسیایی در ۱۰ روز برگزار می‌شود و ما باید به بازی متمرکز عادت کنیم. اینکه یک هفته بازی می‌کنیم و بعد استراحت داریم بازیکنان توان لازم را ندارند و این به ضرر ما است.

او ادامه داد: همه تیم‌ها خوب بودند. مس کرمان خیلی خوبی ظاهر شد و باید به آنها تبریک ‌بگویم که قبل از اینکه لیگ تمام شود بدون باخت قهرمان شدند. شاملی کازرون تیم خوب و سپاهان هم پرمهره بود. طبس هم خیلی عالی بازی کرد. خرم آباد در ابتدای لیگ تیم خوبی بود اما مشکلات و چالش‌هایی داشت که نتوانست خوب ادامه دهد. من فکر می کردم جزو ۴ تیم اول باشد. اگر بررسی کنید می بینید که گاهی نتیجه تیم‌های بالایی به پایین جدولی‌ها گیر می کرد. دهدشت از نظر من پدیده مسابقات بود و با همه تیم‌ها جنگید. نشان داد که اگر در رده نوجوانان سرمایه‌گذاری شود شاید نتیجه ندهد اما برای آینده هندبال خوب است.

مربی هندبال در خصوص سقف قراردادهای بازیکنان گفت: هندبال رشته‌ای پربرخورد و جذاب اما مظلوم است. این رشته در اروپا حرف اول را می‌زند و با فوتبال برابری می کند اما متاسفانه در کشور ما با آن خوب برخورد نمی شود. سطح بسکتبال، والیبال و فوتسال را که با هندبال مقایسه کنیم ‌می‌بینیم که در مقطعی هندبال رشد خوبی کرد اما بعد درجا زد. به نظرم باشگاه‌ها باید کمی به فکر بازیکنان باشند. ورزش حرفه‌ای عمر محدودی دارد. بازیکن بهترین دوران عمرش را مشغول ورزش است و بعد خانه نشین می‌شود و باید بعد از دوره قهرمانی با آسیب‌ها و سختی‌ها عمر خود را طی کند. آنها شغلی ندارند و در کل ممکن است ۵ درصد آنها مربی و کادر فنی شوند. این شرایط خیلی سخت است و باید باشگاه‌ها پول بدهند که بازیکنان انگیزه داشته باشند. هزینه زندگی سرسام آور شده است.

صادقی در خصوص نداشتن تیم تهرانی در لیگ برتر هندبال گفت: خیلی خوب است که هندبال استان تهران در لیگ برتر تیم داشته باشد اما اینکه چه تیمی داشته باشد مهم‌تر است. تهران به تیمی نیاز دارد که اسپانسر قوی داشته و وقتی پخش زنده می گیرد با بازی‌های باکیفیتش جذابیت داشته باشد. تهران در حال حاضر بازیکن زیادی هم ندارد. امیدوارم یک باشگاه قوی برای تهران پیدا شود و یک سال دو سال از بیرون بازیکن بگیرد اما بعد روی بازیکنانش سرمایه‌گذاری کند. تهران استعداد عجیبی دارد اما باید روی آنها سرمایه گذاری شود. تهران، تبریز، مشهد و سایر استان ها باید تیم قوی در لیگ داشته باشند. این استان‌ها سال‌ها قطب هندبال کشور بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha